Demonstrationen idag

Idag var jag och Therese inne på demonstrationen som höll på i ca 2 timmar, mycket intressant sades men blev ganska snurrig av alla ord efter ett tag och fick även träsmak i arslet men de var de värt. Tycker varenda mäniska som på ngt sätt blir berörd eller känner någon som blir berörd borde varit där men tyvärr tyckte jag att de var ganska lite folk där, betyder det att inte alla bryr sig om våra barns framtid, våra barn som ska sköta allt i framtiden.. förtjänar dom inte de bästa?

Till en början så hänvisade politikerna bara till de ena efter de andra, tex att i skollagen står de så och där står de si, men det är ju inte det som är viktigt, de viktiga är ju hur allt sköts! Sen vad de står spelar ingen roll om de ändå inte följs.

Många föräldrar hade bra exempel på situationer de varit med om vid hämtning/läming på deras förskolor som absolut inte är okej och då är ännu inte alla uppsägningar klara. hur ska det bli sen?

Det finns saker vi skulle kunna göra, tex en liten skatteökning skulle kunna täcka de miljoner som fattas, det skulle jag ställa upp på utan att tveka.

Det blev mycket sagt  och det är omöjligt att återberätta så alla som är nyfikna skulle varit där.

Denna gång lämnade jag barnen hemma med staffan, tror inte dom skulle kunna fixa att sitta stilla där i 2 timmar, barnen alltså inte staffan.. haha.. Iaf så cykla dom till pressan o köpte glass o sen hem till patrik o drack kaffe o lekte en massa.

I övrigt har de varit en lugn helg här, våningsängen är klar o på plats. Sebastian ligger i den nu, första natten. Men Hampus väntar vi med lite.. kanske imorgon. Får ångest av att tänka på att han ska ligga i ett annat rum, men jag vet att de kommer gå jättebra.. men är man mamma så är man..alltid orolig.. haha..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0