Getingstick

Ja idag har hampus blivit stucken av en geting i handen. Den lilla stackaren, de gjorde nog riktigt ont.
Vi förstod först inte varför han grät o så sa han fluga o pekade på golvet o där var en geting. Hampus trodde nog det var en vanlig fluga som han skulle försöka fånga o så blev han stucken. Tur de bara var i handen. Handen är nu svullen men annars verkar Hampus må bra som tur är men kommer ha uppsikt över honom de närmsta dygnet då det kan bli förändringar.

Har nu inte bloggat på ett par dar så tänke uppdatera lite om vad vi gjort de senaste dagarna..

I lördags åkte vi till Fårö på fest, staffans mamma har jy fyllt 60 o Staffans bror har fyllt 40. Vi kom dit närmare halv 6, aningens senare än vad vi tänkt men de är inte alltid planerna går som man vill.. Edvins mat tider styr en del med :)
Trevligt o träffa alla staffans syskon med respektive o alla ungar samtidigt, de sker inte alltför ofta. Det var även 5 gravida kvinnor där, 3 av dom är nya kusiner till barnen, så när dom ungarna kommit så har staffans mamma 20 barnbarn.. inte dåligt. Mina barn har alltså 17 kusiner på den sidan.. endast 2 på min sida..
Vi såg även en sak man inte ser allför ofta, 2 rovfåglar kom flygandes över gården vi satt, de grälade o rätt som de var så tappade den ena sitt byte, en kanin utan huvud, rakt ner på gården, som tur var en bit ifrån där vi alla satt.
Iaf så grillade vi o hade de trevligt, åkte hemåt vid 11 tiden.

 












Igår söndag var vi i alskog hos min faster, hennes son fyllde 7 år. Det blev god mat o gott fika o en massa lek o bus :)
Fick inte med nån kamera men fotade en hel del med Mannes kamera, jag har blivit lovad bilderna av honom så hoppas jag får dom snart. så förhoppningsvis lägger ja upp lite bilder om nån dag.

Idag vaknade jag o kände mig inte alls pigg, tänkte att de går väl över. Fick med mig alla ungarna ner o fixa mat till Edvin men när ja satt o mata honom så kände jag mig riktigt dålig, mådde illa, yrsel, orkeslös, hel matt i hela kroppen. Kände att ja fixar inte ungarna idga så staffan kom hem. Så jag har sovit bort typ hela dan, men staffan o ungarna har haft de bra o njutit av solen.





Känner mig nu bättre o hoppas de fortsätter så, hatar att vara sjuk o hatar när staffan måste vara hemma från jobbet, inte bra för ekonomin, hans chef är dessutom ganska svidig av sig så de blir jobbigt för staffan med, tror nog han är sugen på ett nytt jobb.. eller vet att han är de.

Nej nu är de dags för prison break.

Bye




Kommentarer
Postat av: Elin Hejdenberg

Åååååå...va Kickan där!!! =)

2009-08-04 @ 15:02:00
URL: http://elinhejdenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0