Intriger i slite..

finns de väl alltid..
men detta som varit ett tag vill jag inte kalla intrig.. det handlar om ett oskyldigt barn..
Många undrar varför vi lägger oss i, varför vi bryr oss..

En del tycker vi är barnsliga, omogna, fjortisar.. ja säkert en massa mer..

Anledningen till varför vi lägger oss i är inte konstig på något sätt.

Vi ser denna underbara flicka så gott som dagligen, hon är så otroligt fin.
Vi kan inte förstå, hur mycket vi än vrider o vänder på allt så kan vi inte förstå hur hennes far inte kan vilja ha kontakt o finnas där för henne.

Jag som har barn själv lever för mina barn, de är verkligen det underbaraste jag har. Dom är en del av mig, precis som denna flicka är en del av sin far.

Alla ni andra som själva har barn borde kunna förstå varför vi inte kan släppa det..
Barnen är ju det bästa som finns, eller hur!!

Jag vill inte komma någonstans med detta, det här är min åsikt och den står jag för och det kommer aldrig ändras. Finns säkert många som kommer vilja kommentera "lägg dig inte i" "varför bryr du dig" osv..
men detta är som sagt min blogg och detta är min åsikt!

Jag kan verkligen inte förstå hur man inte kan vilja ha kontakt med sitt barn, jag tror att pappan egentligen är en snäll kille med ett gott hjärta o mycket kärlek att ge..
Det som han nog inte inser nu är att det är han själv som förlorar på att inte finnas där för sin dotter, att få lära känna denna underbara flicka.

Lite av mina tankar..


Kommentarer
Postat av: Therese

Jag kunde verkligen inte ha sagt det bättre själv.



Jag ser det på samma sätt som du, men måste ändå lägga till lite..

Jag har, som alla vet förlorat ett barn...därför kan jag inte i min vildaste fantasi förstå hur man MEDBVETET kan välja bort ett barn.. !



För mig är det sjukt, helt bortom allt förnuft, allt förstånd..!



Jag hittar inte orden för hur hemsk man får va som människa, och då syftar jag inte bara på pappan,

vi vet alla vem som har ett finger med i spelet, kanske ändå till största del. !



SKAMLIGT !!

2009-09-01 @ 07:37:45
URL: http://tesshedman.blogg.se/
Postat av: linda

Jag vet inte hur "stort" allt är med denna "intrig" men jag vet vad A går igenom och hur det känns att se på sina barn och veta att pappan backar undan. Det svider hårt kan jag säga. Därför kan jag inte kalla det att ni lägger er i, utan att ni finns där för A och H som egentligen M skulle ha gjort. Nu vet jag inte varför jag skriver och "lägger mig i", det jag ville ha ur mig var väl mest att jag vet hur det känns och att A också behöver detta stöd ni ger henne. Linda.

2009-09-01 @ 07:52:56
URL: http://royaltylove.blogg.se/
Postat av: Anonym

kom över det ngn gång...varför varför varför älta samma skit...micke och pauline har valt att skaffa en familj....låt dom fan få göra DE...Jag FATTAR inte att Anna och micke planerade ett barn.....Föräldrar kan göra fel det är mänskligt det är många barn som inte har kontakt med sina pappror....men jag lovar att en dag kommer han att inse....Men sluta hacka på honom...det är väl ingen som hackar på er om ni gör fel....

2009-09-01 @ 08:05:34
Postat av: Therese

Vi gör alla fel, mer eller mindre ! Absolut !...men vi skulle ALDRIG ALDRIG ALDRIG överge något av våra barn... ! Att M och P skaffar barn är inte grejen.. ! Poängen är att han planerade båda barnen (säger han iaf) och att han bara bryr sig om det ena ! DET är sjukt ! Hans förstfödda dotter får leva med att pappa valde bort henne...! FY FAN... Vi tänker inte sluta bry oss.. för hur skulle vi kunna det? H, kommer finnas i våra liv... hon är en fantastisk liten tjej.... och det är sååå tragiskt att M går miste om chansen att lära känna henne för att någon annan styr honom.. !

2009-09-01 @ 08:47:31
URL: http://tesshedman.blogg.se/
Postat av: elin

Jag tycker det är fint av er att bry sig så mycket om A som ni gör. Det är verkligenn vänner! Å det är klart att man vill sina vänner det absolut allra bästa. Å jag hoppas ju att pappan till detta barn tänker om, så hon faktiskt lär känna sin pappa! Även om han skaffar barn med en annan så tycker jag att han kan ta sig tiden att faktiskt lära känna sitt nyfödda barn. Barn är ju inte något man bara gör å sen skiter i. Man måste ta sitt ansvar...även fast man inte har lust till det, vilket är otroligt korkat. Så jag förstår inte hur man kan välja bort ett barn! Men jag tror att A klarar sig väldigt bra, hon har ju ER, sin son å sin underbart vackra dotter =).

kramar

2009-09-01 @ 10:47:38
URL: http://elinhejdenberg.blogg.se/
Postat av: Therese

A klarar sig alldeles utmärkt.. ingen tvekan.. och det hade hon gjort även om hon inte hade oss...! Det är inta A som behöver pappans stöd.. utan hans dotter som behöver det... ! Alla barn behöver sin pappa... vare sig den "nya" kvinnan i pappans liv tycker det eller inte !!!

2009-09-01 @ 12:00:15
URL: http://tesshedman.blogg.se/
Postat av: Emily

För det första vill ja klargöra att mitt inlägg handlar inte om att P o M ska ha barn. Det handlar inte heller om A, hon vill INTE ha M utan det handlar om att M skiter i sin dotter som var planerad. Barn är inte något man skaffar för att sen skita i. Ja det finns många barn utan pappor, tyvärr. Men det kan väl aldrig vara någons mål i livet att skita i sitt barn??!!

2009-09-01 @ 12:02:09
URL: http://emilyhallgren.blogg.se/
Postat av: Anonym

JUST DE....De handlar ofta om M och P i era bloggar...Alla barn är kanske inte önskade och tyvärr måste jag säga att det är förjävligt. Jag vet att min pappa inte alltid har gjort det som är bäst för mig....och han missade en hel del av min uppväxt...men jag ska säga er en sak att man kan ändra sig...Jag älskar min pappa oavsett vad han gjort...Och vem vet M kanske en dag kommer göra det som krävs för att få träffa sin förtfödda...Det är jävligt tråkigt att kvinnor förvandlar sina män till "tofflar" det kan inte vara lätt för dom att ha en egen vilja utab det är kvinnorna som sätter stopp för det. TYVÄRR

2009-09-01 @ 15:10:22
Postat av: malin

Jag fattar inte hur man kan välja bort ett barn, absolut inte!!! Han kommer att ångra sig, Han är far till denna underbara lilla flicka, han måste väl känna faders känslor, Det kommer en dag då han ångrar sig, men han kommer ALDRIG ALDRIG få den tiden han har missat tillbaka, och då kanske det är försent !

A är så jävla duktig och H är så otroligt vacker så de inte går att beskriva ens,

2009-09-01 @ 18:16:12
URL: http://pancaks.webblogg.se/
Postat av: Tp

Ja,mycket skall man behöva läsa innan man tappar ögonen..Jag tycker att det är sjukt när en mamma kan förvägra en pappa att träffa sina barn!Jag har en kompis som har slagits för o ännu slåss för att få träffa sin dotter!Så läser jag på den här bloggen att det är pappan som backar undan?! Som jag ser det så är det mamman som vägrar sina barn kontakt med sin pappa!Han får inte träffa sin dotter,men mamman tycker att han skall ha kontakt med sin son?Hur förklarar hon det för dottern?Rimmar riktigt illa måste jag säga...!Hur skall han kunna veta vilket ben han skall stå på??Känns som att mamman ifråga dikterar olika villkor för att få tycka synd om sig själv o svartmåla pappan!

2009-09-01 @ 19:13:45
Postat av: ytterligare en anonym jävel

ja!!

det här snacket om micke å pauline.. det tål att upprepas.. såg själv spektaklen på marknaden i helgen... HERREGUD... barn som ska ha barn!!! för jävligt. det borde införas kontroll på folk innan de knullar till en unge!! Och Anna!! Ja vad ska man säga?? En stark tjej som fullföljer sin graviditet trots att micke skiter i henne (ja med hjälp av pauline då)kanske hade anna ett hopp om att micke iaf skulle bry sig nånting!!! men men.. många barn växer upp utan den ena föräldern.. oftast utan pappan då.. och i detta fall tror jag då inte att anna kommer ha några problem alls med att fostra sin dotter...

har hört på ryktes vägar att tösen är en liten söting!! har inte sett henne IRL än!!

micke kommer en dag ångra sig djupt när han inser...kommer oxå inse att han blir styrd av ett lite större barn..(pauline) det är inte frågan OM, utan NÄR!!!!!!!

ha det gott alla!!!!

2009-09-01 @ 20:06:08
URL: http://aftonbladet.se
Postat av: Anonym

kändes som TP pratar om någon annan än A

2009-09-01 @ 20:10:59
Postat av: Anonym

Det precis det hn gör..!! Så sorry, för er som trodde att hn pratade om A !!! :)

2009-09-01 @ 20:23:32
Postat av: Anonym

varför då ta upp det här!?

2009-09-01 @ 20:30:35
Postat av: Anonym

Därför att det händer oxå att det är mamman som vägrar att låta pappan träffa sina barn... ! LIKA SJUKT DET !!! Men med Micke är det tvärtom ...det är HAN som backar.. precis som det står att läsa, för den läskunniga..

2009-09-01 @ 20:34:10
Postat av: Anonym

men idetta fall så är det ju pappan...

2009-09-01 @ 20:50:53
Postat av: Emily

Ja nu blev det intrig här igen.. Jag ville som sagt bara få ut mina tankar kring denna röra. och det tp syftar på vet jag inget om.

2009-09-01 @ 21:03:51
URL: http://emilyhallgren.blogg.se/
Postat av: linda

hmmm...jag skrev "backa undan"...har en dotter och en son...pappan vill bara veta av sdottern...men jag vill båda...kan tp mena mig??

2009-09-01 @ 21:16:56
URL: http://royaltylove.blogg.se/
Postat av: linda

hmmm...jag skrev "backa undan"...har en dotter och en son...pappan vill bara veta av sdottern...men jag vill båda...kan tp mena mig??

2009-09-01 @ 21:17:03
URL: http://royaltylove.blogg.se/
Postat av: Therese

Ja, du Emily.. P och M verkar röra upp väldigt mångs känslor..!



Att säga att vi ska sluta bry och men ändå kommentera här och komma med egna åsikter, och dessutom inte kunna stå för dem känns lågt.

Att ha

åsikter är väl förvisso bra, men man kan inte be oss sluta, och sen fortsätta själv.. Dubbelmoral !!



Jag står för vad jag tycker.. och om någon inte tycker samma som jag...så fine !

Vi är alla olika.. ! Det är väl inget konstigt med det?



Sen skulle jag vilja säga något om män som är "tofflor"...

Männen har en egen vilja.. en vilja kan man aldrig ta ifrån en egen individ..



Män väljer isåfall att bli tofflor..

och väljer att sluta tycka och tänka för egen del.. det är helt enkelt bekvämt att låta alla andra göra det åt en.. !



Jag har ett exempel på en toffel här hemma.. ;), men Patrik är världens bästa ändå.

Vad jag menar med toffel är att han överlämnat allt ansvar till mig vad det gäller planering, räkningar med mera med mera... !



Sen om det är att vara toffel eller inte.. det får va upp till var och en att avgöra..

Han har ett val för er som tycker det är så synd om "tofflor". Man har alltid ett val !!!!



Sen är det skillnad på vad det rör sig om...!



Handlar det om en sån allvarlig sak som med M, att överge sitt barn.. att avstå det finaste man kan få i livet för att ens kvinna tycker det



eller om det handlar om hur hemmet ordnas, barnen, räkningar och andra vardagliga ting..



Eller är det bara jag som tycker att skillnaden är stor ?



Du anonyma.. stå för din åsikt istället. Ärlighet varar längst.

vad tycker du egentligen..??

Du verkar inte riktigt veta vilken ben du ska stå på !!!

Men nyfiken är du.. som läser allas våra bloggar, vilket framgår av dina kommentarer! .. och själv inte kan låta bli att lägga dig i.



Sluta läs om det stör dig !!! Här skriver vi våra åsikter, och vi står för dem oavsett vem vi pratar med !!



Och för allas vetskap, ni inte fattat ordentligt.. ! Jag tänker ALDRIG sluta bry mig ! Att överge sitt barn, är i mina ögon bland

det mest avskyvärda man kan göra...

2009-09-01 @ 21:36:12
URL: http://tesshedman.blogg.se/
Postat av: Emily

Linda: jag vet inte vem tp syftar på och är det dig så vet jag inget om det och lägger mig heller inte i sånt jag inte har en susning om.

-------------------------------------------------

Däremot Annas situiation känner ja till väl med tanke på att vi är bra vänner så därför lägger jag mig i.. eller säger vad jag tycker om allt, MIN ÅSIKT! Alla har rätt till en åsikt, men man bör stå för sin åsikt.

Den anonyma som kommenterat min blogg nu ganska tidigt i denna disskussion verkar störa sig på att jag "lägger mig i" men lägger sig i minst lika mycket själv genom att kommentera.. Om det stör någon att mina tankar kretsar kring A, M, P och H så låt bli o läsa min blogg då!



Precis som Therese skrev,

Och för allas vetskap, ni inte fattat ordentligt.. ! Jag tänker ALDRIG sluta bry mig ! Att överge sitt barn, är i mina ögon bland

det mest avskyvärda man kan göra...

2009-09-01 @ 22:23:21
URL: http://emilyhallgren.blogg.se/
Postat av: Kärran

Nu har ni ju bara flyttat samma diskforum från Annas vad jag förstår nedlagda blogg till den här. Känns som ett jordgetingbo som rivs upp. Är det egentligen nått att göra förutom att konstatera att det är som det är? En liten undring bara,om jag var barnets mor så skulle jag inte i nuläget känna mig nöjd med att barnets far fick umgås hur som helst. Starkt jobbat Anna,du är din flickas bästa stöd!

2009-09-02 @ 00:09:18
Postat av: Tp

Jag kommenterade en kommentar som JAG tycker var helt felaktig!Det är naturligtvis min o bara min åsikt som jag har skrivit o står för den till 100 procent!Vad gäller jag vill båda..Han får ju inte träffa sin dotter om jag förstått det rätt?Men sonen går bra?Det är den delen jag inte fattar...Skall barnen få träffa sin pappa på parkeringen,är det rätt?Är det rätt att inte få ta med sig sitt eget barn ut på en promenad när man kommer från fastlandet enbart för att träffa sitt barn?Att inte få sin lagliga rätt till sin dotter?Finns det någon som kan säga emot där?Skulle vara hemskt intressant att få höra på vilka grunder isf!/Thomas Pettersson

2009-09-02 @ 01:35:22
Postat av: linda

Det du skriver Tp stämmer inte ett skit!

Han har aldrig behövt träffa sin dotter på en parkering. Han har aldrig blivit nekad av mig utan Nora har många gånger valt att inte vilja följa med själv. Jag har tom erbjudit mig att han och hans nya familj får bo i min lägenhet när dom är nere för att dom ska kunna träffa nora mera. Så det har du fått helt bakom foten. Skulle vara bra om alla kunde höra båda historier för detta stämmer fan inte alls.



Jag är en så pass bra mamma att jag aldrig skulle neka min dotter att få bli älskad av sin pappa.

Och vad det har med Eddie att göra så vill jag ju självklart att han ska lära känna sin pappa han med och varit på Andreas om det. Men det är ju enbart för att jag vill att båda mina barn ska växa upp med en nära kontakt till sin far.



Har du sen andra saker att klaga över thomas så ta det gärna med mig nästa gång du ser mig.



Men jag blir väldigt ledsen över att du faktiskt gått på den skiten, för det är inget annat än skitsnack.

2009-09-02 @ 07:01:43
URL: http://royaltylove.blogg.se/
Postat av: TB

ojdå....jag säger som dom flesta tror jag. Skaffar man barn "medvetet" då får man tametusan ta hand om det oxå. Även om man tycker att man tar igen den förlorade tiden så har man faktiskt missat en del av sitt barns uppväxt...Jag tror inte min pappa kan förlåta sig själv för det! Det finns en anledning men det behöver inte dras upp här...men jag kan lova att det är fler än jag som upplevt detta. Sen är det jättetråkigt att man inte vill ta hand om sitt barn...Det finns dom föräldrarna som slåss för att träffa sin barn men får inte det!!!!

2009-09-02 @ 08:49:01
Postat av: Therese

TB : Ja, några förlorade år kan man ju inbilla sig att man kan ta igen med sitt barn.. !



Min Pappa har knappt aldrig funnits i mitt liv, och i mina ögon är han en lika stor skit, nu som då.. om inte ännu mer nu.. när jag själv fått barn och vet vad det innebär...



Hur i helvete kan man låta bli att kännas vid sitt barn ? Sitt eget kött och blod...!??



Och skulle han komma tillbaka nu.. så skulle jag aldrig nånsin acceptera honom som pappa i mitt liv, eller som Morfar till mina barn.. !



Man kan fan inte komma när det passar..!



Ibland finns det skäl, skäl som man inte rår över och som gör att man "måste" gå vidare utan sitt barn i sitt liv...



men M:s anledning, att inte få av P... det är äckligt sjukt.. och under all kritik.

2009-09-02 @ 09:55:00
Postat av: Therese

Kanske återigen tåls att tillägga till inlägget ovanför.. Detta är MIN åsikt ! Jag står för den !

2009-09-02 @ 09:56:22
Postat av: Sandra

Nu är jag jävligt trött på erat jävla babbel om Pauline och Micke. Anna har själv sakt till Micke att hon vill ha ensamvårdnad om Havanna. Om jag inte minns fel så tog ni bort ett inlägg igår. Varför göra det? alla har väl rätt till sin åsikt eller hur var det? Spelar ingen roll om den skrivs på Emilys blogg eller i min egen! // Sandra

2009-09-02 @ 10:21:49
URL: http://snartmamma.devote.se
Postat av: Anna

Mitt mål från allra första början har ju varit att micke ska vara en del av Havannas liv.

Men eftersom han skiter i henne och har gjort hela graviditeten så ska jag ha ensamvårdnad plus att micke då heller inte FÅR vara pappa av pauline.



På familjerätten sas de så här :

Jag ska ha ensam vårdnad men micke är välkommen att träffa Havanna och micke sa då oxå att han skriver över allt på mig.



Så Sandra, de är inte bara jag som bestämmer hur de ska vara.

Lyssna inte bara på pauline utan på vad micke egentligen tycker, om han då vågar säga vad han verkligen tycker, vilket jag inte tror.



Fattar inte varför jag skriver de här, för ni verkar inte vilja eller kunna ta in informationen iaf men nu har jag sagt mitt.

2009-09-02 @ 11:25:31
Postat av: Emily

sandra: jag har ej tagit bort någon kommentar. min blogg är ej modifierad. du borde ha sett om du skrev en kommentar och om den kom med eller ej..

Ja alla har rätt till en åsikt, därför tar jag ej bort någon kommentar.



Det som var synd denna gång är att ni inte förstår att varför jag skrev mitt inlägg var inte för att smutskasta någon, jag kan bara inte förstå hur någon kan välja bort sitt barn. Hade Micke varit min vän hade jag tyckt likadant. läs mitt inlägg igen och se att jag skriver att ja tror micke är en snäll kille med stort hjärta o mycket kärlek att ge.. allt jag skrev var enbart mina tankar o anna har inget med det att göra.

2009-09-02 @ 11:46:48
Postat av: Tp

Så det är alltså inte pappan som backar undan?!Då skall man nog inte skriva det isf!Angående att allt är skitsnack så måste jag säga att det sällan blir rök utan eld.Kan pappan uppleva att mamman motarbetar lite?Hur pass uppmuntrande är mamman för att dottern skall träffa sin pappa?Barn är ju otroligt lättpåverkade..O jag har nog aldrig hört att ett barn under normala omständigheter inte vill träffa sin pappa.Det är naturligvis bara en spekulation o bara mamman som vet svaret på frågan.

2009-09-02 @ 14:34:33
Postat av: Sandra

Tp, du har ingenting med deras liv att göra! Så du kan sluta att lägga dig i och sköta ditt eget istället. // Sandra

2009-09-02 @ 14:56:04
Postat av: Tp

Jag utgår ifrån att din kommentar längre upp på sidan handlar om att du sköter ditt liv...?Eller gäller det bara alla andra?

2009-09-02 @ 20:49:41
Postat av: Anonym

BRA SKRIVET TP !!!!!

2009-09-02 @ 21:00:17
Postat av: Sandra L

Jag vet vad jag pratar om och det gör inte du. Såg jue bara på vad du skrev. Du har ingen aning om hur Linda o Andreas har det, därför ber jag dig att inte lägga dig i! Förstår inte ens varför du skall skriva sånna saker i en annans blogg. Är det något du undrar över så kan du ju ta det med Linda och inte med en hel befolkning!

2009-09-02 @ 21:05:35
Postat av: Sandra L

Varför blev min kommentar raderad?

2009-09-02 @ 21:08:38
Postat av: Emily

Ja snacket om Linda o Andreas kanske borde byta ställe.. Dom har verkligen ingenting med mig att göra.



Sandra, jag har fortfarande inte raderat någon kommentar.

2009-09-02 @ 21:16:26
URL: http://emilyhallgren.blogg.se/
Postat av: Sandra L

Nej, jag såg det nu! Men dom fanns inte på sidan när jag kollade innan!



Ja, Thomas vill du något så ta det med Linda! Tänker inte lägga ner mer energi på detta nu!



Hej!

2009-09-02 @ 21:21:11
Postat av: Tp

Anledningen att det blev på den här bloggen är fortfarande för att jag kommenterade en kommentar på just den här bloggen!Jag tycker att pappan o mamman skall diskutera det här,men jag ställer gärna upp o är med.Kanske är bra att ha med någon utifrån om man vill slippa skitsnack..?Jag är ju övertygad om att det finns en lösning som alla vinner på,framförallt barnen!O är det någon som vill diskutera något med mig så är min dörr alltid öppen!För alla!

2009-09-02 @ 23:07:55
Postat av: Emily

Tp: Jag förstår varför det blev här men känns lite jobbigt att bli indragen i ngt som jag inte har en aning om hur det egentligen ligger till. Ända sen A o L fick N så har man ju hört olika historier.. Även om jag inte yttrat mig så blir ja automatiskt indragen eftersom de är min blogg. Tycker de är klokt av dig att vilja ställa upp så någon utanför vet hur det verkligen är o det skulle ju faktiskt båda vinna på o framförallt barnen. Dom är ju det viktigaste. Önskar alla separerade föräldrar kunde tänka på barnen istället för sig själva.

2009-09-02 @ 23:20:10
URL: http://emilyhallgren.blogg.se/
Postat av: Sandra L

Men nu får ni för fan lägga ner... Det är hur bra som helst mellan Linda Andreas och Nora! Andreas träffar Nora så fort han är nere på Gotland!!! ge fan i att nämn deras namn i fortsättningen! Ni har inte ett skit med dem att göra!!!!!!!!!! Dom klarar sig själva!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-09-03 @ 08:40:24
Postat av: !!!!!!!

HAHAHAHA, att ni orkar!! Ni är fan närmare 30 år och ni beter er som tonåringar! Vart får ni all energi ifrån? Allt kaffe? HAHA!!



Ni är så otroligt pinsamma......



En sak till.. JAG har hört vad Micke sagt till mig när Pauline inte varit med, och det han sa då var att Pauline har INGET med hans beslut att göra!!



Han vill inte vill inte vill inte ha kontakt med Havanna och Anna.. Acceptera kanske???? Eller TROR NI att de hjälper att ha lite "bloggkrig"? Tror ni att de får Micke att ändra på sig???



Hmmmm...

2009-09-03 @ 09:34:17
Postat av: Tp

Men lilla lilla du..I vilket av mina inlägg har jag nämnt något namn?Har lite svårt att hitta de själv...Hoppas att alla som läser är så pass vakna att dom förstår att Emily inte har något med mina inlägg att göra!

2009-09-03 @ 09:42:24
Postat av: Therese

Herregud.. va är det för fel på folk...



För det första.. vad spelar det för roll att vi är närmare trettio? Har man inte rätt att ha åsikter då eller ? hmm...



det märks att de flesta av folket som skriver här inte har egna barn...

hade ni haft det så hade ni kanske tyckt annorlunda.



Låt den tanken fara genom ert eget huvud den dagen ni sitter där med er egen dotter eller son... om du/ni, med gott samvete skulle kunna överge det ni håller i er famn.. ! ??



Det spelar ingen roll om hurvida M vill ha A i sitt liv.. det är fortfarande inte det som är grejen (fan va folk har svårt att fatta)...

Det är hans dotter det handlar om..!



JAG har hört honom prata om sitt barn som något fint, något han längtar efter.. !



P har skrivit i sin blogg att hon ställer upp för M och att dom ska göra det bästa av situationen och att hon ställer upp för honom i vått och torrt ...VILKET JÄVLA SKITSNACK... !!!



Jag vet ju bara hur P betedde sig utanför A när M va där inne för att prata om deras ofödda barn.. ! Jag vet oxå vad M sa om sin flickvän.. och hur han tyckte o tänkte om hennes beteende..



Eftersom M verkar komma med olika åsikter beroende på vem han pratar med så kan man ju fundera på vem av oss det är han ljuger för.. !



Egentligen spelar det ingen roll, denna diskussion kan hålla på i oändlighet och eftersom M är en sån skit, att han överger sitt barn så är jag övertygad om att han inte har samvete att komma å ändra på det beslutet..



JAG tänker ändå fortsätta tycka som jag gör.. ! Och jag står för det.. !



Hoppas M kommer leva resten av sitt liv med tanken på att han har en dotter som en dag kommer ställa frågan varför Pappa inte vill ha henne...



KARMA.. hur va det med de egentligen... ??!! :)



2009-09-03 @ 10:12:43
URL: http://tesshedman.blogg.se/
Postat av: ...........

Jag kan erkänna att du har helt rätt i att det är deras dotter de handlar om! Barnet är självklart det viktigaste i detta!! MEN nu är ju beslutet taget, därför känns de väldigt onödigt att fortsätta älta om att han har gjort fel o bla bla.. Folk VET att han gjort fel, att han är en skit enligt vissa, osv... Men de känns så tragiskt att man måste fortsätta o "kriga" om detta!! Varför? Nu är beslutet taget och de känns som att det beslutet kommer inte att ändras, inte nu iallafall.. Så snälla kan ni inte låta dom va? Visst, ni tycker Micke är en stor skit! De ska jag inte säga emot att NI tycker!! MEN varför fortsätta snacka om Pauline, när hon försökt att lägga detta på is i flera månader?! JA, hon har också skrivit dumma saker i sin blogg, men hon insåg väl sen att detta inte kommer någonvart, så hon la ner!! Kan inte ni göra samma sak?? Nu vet vi att ni tycker illa om Mickes beslut och ni tycker illa om situationen, det accepterar nog dom flesta att ni gör med förståelse dessutom!



Men de måste ha ett slut......

2009-09-03 @ 10:28:16
Postat av: Therese

P har inte försökt lägga detta på is i flera månader, då kan du inte följt med i "diskussionen"



Och har man förmågan att läsa mellan rader så håller hon fortfarande på.



P är egentligen inte värd att nämna.. hon är inte värd den uppmärksamheten.

Så för att undvika att skapa ännu fler "krig" så säger jag detta nu och tänker inte lägga mer energi på just hennes inblandning i det här.. !!



Men en sak förstår jag inte dock... varför ska det va så svårt att stå för sin åsikt ?

Varför kan man inte bara tycka och tänka..och stå för det? Vad är man rädd för när man kommenterar anonymt?



Alla har olika åsikter, så är det bara, och så kommer det alltid att va.



Man behöver inte acceptera den andres åsikt, men man måste acceptera att alla tycker olika... !



Om jag tycker en sak så måste jag ha rätten att försvara det, lika mycket som någon annan har rätt att försvara sin åsikt.



Låt oss tycka, när och hur mycket vi vill !!!

Läs inte om det blir jobbigt för er att vi som är närmare 30 och dricker massa kaffe har åsikter.. :)



2009-09-03 @ 10:44:01
URL: http://tesshedman.blogg.se/
Postat av: .........

Jag vill inte nämna mitt namn, för jag vill inte vara ett samtalsämne i eran umgängeskrets. Men samtidigt måste en åsikt komma fram. För mig spelar det ingen roll vem det kommer ifrån, bara den kommer fram.



Varför jag nämnde eran ålder är för att desto äldre man blir desto bättre borde man bli på att hantera dåliga tider och dåliga händelser, alltså inte i BLOGGAR!!



Men nu tänker jag inte lägga ner mer energi på detta.. Hoppas ni inser snart att de inte är värt att lägga energi på något som redan är bestämt!



hej på er allihop!

2009-09-03 @ 11:05:22
Postat av: Anonym

Det finns ingen vinnare i det här .men man kanske ska börja fundera varför micke inte vill träffa sitt barn. och det Har inte med vad pauline tycker att göra. Alla som vet hur det här gått till och hur anna är förstår nog och det är det viktigaste .

2009-09-03 @ 11:35:48
Postat av: Anonym

Jag tycker bara att ALLA kan lägga ner, och då menar jag alla! Vissa har gjort fel, vissa har gjort rätt! Om alla sköter sina egna liv och har det bra, så mår nog alla bäst!



Det kommer alltid finnas någon man stör sig på, eller någon man rent ut sagt hatar! Så är det med det. Ingenting man kan göra något åt egentligen! Så lägg energin på era nära och kära och försök att göra det bästa av situationen! Ställ upp för dom som behöver erat stöd och skit i dom som ni stör er på!

2009-09-03 @ 11:48:29
Postat av: Therese

Jo, det finns en vinnare i detta...och det är H.. OM Micke bara tog sitt ansvar, som pappa och man.



Alla vet hur detta gått till? vad menas med det?



Att M och A planerade H?!

För det är iallafall vad M skrivit i A:s blogg... !



Men han uttryckte ju det som en kratta.. "att han va med på att göra A gravid för att det va en kul grej "



Jag ser inget kul i att "göra" barn och sen skita i det.. gör ni?



Möjligtvis är det kul att göra barnet.. :) men om M ser nåt kul i att skita i sitt barn då är det nåt som seriöst inte stämmer, då kanske någon behöver hjälpa honom att hitta rätt vård.. !



Ja, gott folk... ingen är perfekt... det är iallafall något jag tror att vi alla kan enas om.. !



Men.. återigen.. JAG tycker att det bland det mest fruktansvärda man kan göra i livet är att överge sitt barn.. som man dessutom planerade...!



Något är riktigt fel så.. riktigt åt helvete fel !



Även om M hade vart min vän (vilket jag tackar gudarna för att han inte är) så hade jag tyckt precis samma sak som jag tycker nu, och jag hade framfört dem åsikterna med råge !



Likaväl om vi vänder på situationen.. Att A, hade vart den som övergav sitt barn.. mina åsikter hade vart dem samma...

Nu vet ni det, så då kan ni sluta att fundera på det oxå !



Dax att sluta lägga energi på detta.. jo det kanske vore en ide som jag lovar att tänka över :)







2009-09-03 @ 12:15:23
URL: http://tesshedman.blogg.se/
Postat av: Andreas"biffen"Eriksson

Jag såg precis att mitt namn har nämts av SANDRA!! Det är kanske fel av mig att skriva detta här men eftersom det redan har pratats om mig så kan jag ju fortsätta.. För det första, Sandra! TP har lika stor rätt att skriva vad han känner och tycker som du tycker och tänker hela tiden och har din näsa i blöt lite överallt tycker jag, vet inte hur många gånger du har skrivit en massa skit om min syster, familj mm. Och om allting är så jävla bra som du säger varför sitter då både jag och L med en varsin advokat för? Men skit samma, det är mellan mig och L att lösa..



Och TP, Nästa gång jag är på ön så får du bjuda över mig och nora på fika!!!

2009-09-03 @ 21:58:34
Postat av: anonyma jäveln igen!!

ja du andreas!!! jag känner till dig!! å jag vet hur det har vart med L å N sen hon föddes.. så jag säger bara det.. KÄMPA FÖR I HELVETE FÖR DIN RÄTT. JAG HÅLLER ALLA TUMMAR JAG HAR FÖR DIN DEL!!!!!! HOPPAS DU HAR EN SUPERB ADVOKAT!!!!!

denna falska bild som målas upp av henne å hennes syster å så äcklig så man mår illa!! undrar hur två arbetslösa människor har råd med varsin hyra på över 6000! det skulle inte jag ha.. trots att jag jobbar och har en bra lön!!! over and out.

2009-09-04 @ 09:02:23
Postat av: Sandra Larsson.....

Lilla Lilla Andreas. Du tror dig veta så himla mycket. Pratat skit om dig familj det har jag och det står jag för. Men det har du gjort om mig också, gått och hittat på en massa skitsnacka som inte är sant m.m. Det jag menade till Thomas var att du inte alls får träffa Nora ute på parkeringen. Jag sa inget illa om dig, och då kommer du med dina jävla påhopp som vanligt. Och nu skall inte Linda få skit för det här. Det är JAG som skriver detta, och stör det dig så ta det med mig och inte Linda. Alla har sina åsikter, eller hur var det???



Och till den anonyma jäveln.



Äcklig så man mår illa? Lilla Gumman, varför ens prata om oss då för? Varför ens bry dig? Bara bevis på att du är avundsjuk och kan inte lämna oss ifred : ) Med våra hyra och det har du inget med att göra. Men du kan jue forska lite i det om du verkligen vill veta! Eller våga stå för vem du är och komma till oss. Din fega jävel!! Bye bye!!

2009-09-04 @ 10:46:48
Postat av: Tp

Ni är alltid välkomna!Kunde vara kul för tjejerna att leka lite!O kaffe finns det alltid på Kråsvägen!

2009-09-04 @ 10:59:30
Postat av: Anonym

Sandra... din lilla lilla barnunge.. ! haha, att yttra sig om anonyma fega jävlar de kom ju just från rätt käft.. det är inte allt för sällan du kommenterar anonymt. så bara för att reta dig så får detta inlägg från mig bli anonymt!!! :)

Vi behöver inte ta reda på hur det ligger till om era jäkla hyror, stackars pappa som får jobba häcken av sig för att försörja er! Barn ska inte ha barn så enkelt är det om dom inte kan baetala ur egen ficka. stackars ungar.

2009-09-04 @ 11:13:57
Postat av: Sandra

Lilla Gumman!! Det retar mig inte ett dugg, bevisar bara hur feg du är : ) Pappa betalar inte ett skit för oss, men det får du jue tro vad du vill om! Du vet inte mycket om oss märker jag! Men gulligt att du tänker på oss iaf. Puss på dig!!

2009-09-04 @ 11:21:35
Postat av: Sabina L

Detta är verkligen skrattretande!

Slänger en massa skit på Sandra & Linda men vågar inte stå för vem du är? Vad är det för stil egentligen? och barn skall inte ha barn? Linda är en av mina förebilder som Mamma och Sandra kommer bli en alldeles utmärkt Mamma. Dom lever verkligen inte på sin Pappa, deras Pappa ställer alltid upp på dem om det skulle vara något och det är inte många föräldrar som är sånna. Så dom skall vara glada! Och stör du dig på dem så otroligt mycket så tycker jag att du inte behöver lägga ner någo energi på dem, utan bara låta dem vara. Tycker man inte om någon så brukar man ignorera den personen! Så antingen låter du dem vara eller så står du för vem du är och säger vad du tycker och tänker till dem.

2009-09-04 @ 11:45:15
Postat av: Anonym

Lilla Patetiska människa... vi vet nog mer än du trorasg

Slite är inte så stort

VÄX upp... du ska snart ha barn! Ska bli spännande att se hur du löser det

2009-09-04 @ 11:59:09
Postat av: Sandra

Liten det är jag : ) Man patetisk det vetifan? Får kolla upp det! nej, du vet inte så mycket om mig, det har du ju bara bevisat nu : )

Klart jag skall ha barn, har varit på ultraljud och sett den lilla och allt. Jag kommer att lösa det alldeles utmärkt. Men tack för att du bryr dig om mig, verkligen jätte gulligt! Tjingeling....

2009-09-04 @ 12:03:19
Postat av: Ett barn..... ;)

Sandra bry dig inte.. Den som sitter och skriver anonymt är säkert grymt ful, kan inte få barn, varit mobbad hela livet, har inga föräldrar som bryr sig om henne osv... Så skit i henne och ta allt som en komplimang! ;)

2009-09-04 @ 13:10:07
Postat av: O

Hihi..man kanske ska starta en egen hemsida för sliteborna? självklart får alla som vill vara anonyma och stöddiga som F*N!låter inte de som en schyst idé? :-D

2009-09-04 @ 13:12:20
Postat av: Anonym

haha jag vet inte vad jag ska säga.. jag känner till er allihop som kommenterat och hur många gånger jag än läser dom så hoppas jag alltid att jag faktiskt läst fel men de värsta är att jag inte gör de. det är helt jävla sjukt hur ni orkar lägga ner så mycket tid på andra!! det här inlägget handlade om att en pappa inte vill ha kontakt med sitt barn och över 60 har kommenterat. jag menar, hur fan kan så många ha med den saken att göra? och sen att till och med hinna blanda in en annan familj? det är så skrattretande så jag vet inte vad. jag tycker så fruktansvärt synd om dessa som måste stå ut med all skit ni håller på med här över bloggen. det är deras familj!!! inte något man skriver om så vem som helst kan läsa det. och era jävla åsikter o va fan ni kallar de, skitsnack! ni ska inte ens ha en åskit om de som inte rör er och absolut inte över en blogg! jag väljer att va anonym för jag orkar inte med er skit eftersom ni aldrig verkar sluta. och emily, therese o vilka fler de nu är...nu har ni ett mumsigt inlägg att skriva skit om ännu en gång och ett samtal på ett par timmar att prata om. jissus va kaffe ni hinner dricka på dom timmarna!

2009-09-04 @ 19:25:19
Postat av: Therese

TACK ! va snällt att du skrev det här inlägget så vi har nåt att prata om.. vi har slut på samtalsämnen...!

Kaffe finns det däremot ALLTID gott om.

Du kanske skulle prova att umgås med goa vänner och dricka lite kaffe.. det skulle nog göra dig gott, för de va värst va du va bitter.. men jaja, alla kan inte va lika glada som vi :)

2009-09-04 @ 20:31:00
URL: http://tesshedman.blogg.se/
Postat av: Emily

Hur kan du känna till allihop när majoriteten här är anonyma och inte ens jag vet vilka dom är? klart du vet att de är ja o T eftersom vi är typ de enda som skrivit namn.. du är lika anonym som resten.. och verkar vara lika avundsjuk på alla andra att vi är goda vänner som ses på ett par koppar kaffe väldigt ofta. Jag säger de för sista gången att jag skriver vad ja vill i min blogg. LÄs inte om du tycker de är såååå jobbigt...



Och föresten hur smart är du att komma och säga att vi inte får ha åsikter när du kommer med dina o inte ens kan stå för dom..

2009-09-04 @ 20:42:15
Postat av: en utomstående

Jag som då inte känner någon här, vilket nog kan vara bra med en utomstående som läser tycker inte att Emily gjort ngt fel i sitt inlägg, hon nämnde inga namn och skrev klart o tydligt att hon inte kunde förstå hur pappan inte kunde vilja ha kontakt med sin dotter. Precis som en del av er förstår att han inte vill det. Även om han aldrig kommer vilja ha det så kan ja förstå att emily och hennes vänner alltid kommer undra och aldrig kommer kunna förstå. Självklart dotter kommer undra, var hennes riktiga pappa är för antagligen kommer de finnas en "styvpappa" med i bilden som kommer älska henne. Så ser jag som utomstående på saken.

2009-09-04 @ 20:49:21
Postat av: Jenny

Tur att det finns möjlighet för er att diskutera på detta vis för annars skulle ni väl stå nere vid grillen och slåss. Arga känslor byggs ju förvisso upp ju mer man retar upp sig,men altså nu får ni kanske tänka på var energin läggs. Livet är för kort för att slösas bort på saker man faktiskt inte kan ändra på. Ni är säkert fina människor bakom allt detta.Ta vara på det istället!

2009-09-04 @ 21:08:46
Postat av: Moa

tack för intressant läsning återigen!

2009-09-04 @ 21:39:43
URL: http://aliasmissm.blogg.se/
Postat av: Patte

Hur var det nu med den här historien? Var det A och H eller B och R som hade barn!? Jag förstår inte vad grillen har med detta att göra? Gjordes barnen där? Får man hälsa till någon?? Då vill jag hälsa till min familj och mina två katter... Sist och inte minst mina skor som hänger på tork! puss och kram mina älskade bloggare!

2009-09-05 @ 01:27:44
Postat av: terese

detta är bland det värsta jag sett!! var finns uttryckande friheten?? ja vi har en sån lag här i sverige. uttryckandefrihet!! Och här har Emily (blogginnehavaren) uttryckt sina käsnlor och tankar kring detta! och vad får hon för det? Jo skit. obefogad skit, hon har inte brytit mot några regler. däremot så finns det regler som säger att man inte ska kränka andra i sina uttalanden.. och det mina vänner, är det många här inne som är!!

det här med att lägga ner tid å energi på andra.. ja det kan ju tyckas lite skoj.. men jag tror att när det gäller nära å kära så hugger man med näbbar å klor, vilket är helt normalt!! jag lovade mig själv att hålla mig utanför detta!! men var bara tvungen att flika in lite... har följt varenda bokstav!!! och vad jag egentligen vill säga med detta vet jag väl inte egentligen!! ville bara säga HEJ!!!! jag är här å läser å funderar å har åsikter, men dom håller jag för mig själv, men eftersom jag själv har ett barn där pappan fann mer intressanta saker så VET jag hur det skadar ett barn!! '

tack å adjö!!!

2009-09-05 @ 11:15:35
URL: http://www.metrobloggen.se/memyselfandcasp
Postat av: ?

Tror ni allihop att ni är smarta eller

2009-09-05 @ 15:47:33
Postat av: Anonym

jajemensan...!

2009-09-05 @ 18:25:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0