Hej alla glada!

Det känns som de var evigheter sen jag skrev men de var ju måndags.. =)

Igår tisdag så fick Hampus vaccinationen mot svininfluensan, det gick bra, han blev ledsen vid själva sticket men sen var de bra och han var STOLT. Skulle visa plåstret för varenda människa vi såg typ. Efter vaccinationen så gick vi till musiklekis. Hampus tycker de är lika kul varje gång.

Sen gick vi hem o åt lunch och diskade o sånt roligt.. staffans syter kom förbi o skulle hämta ett par nycklar så hon stanna på en snabb fika med. Trevligt med lite vuxet sällskap en studn på em.

Edvin åt en hel burk mat, duktiga kille! Hoppas de fortsätter så, då kan jag snart plocka bort Nan (ersättning) helt o hållet.

På kvällen så vaccinera sig även staffan, det gick även bra för honom, han klarade de utan tårar.. =) har tyvärr lite känningar av feber idag, hoppas de går över.

Nu är de bara barnen andra spruta kvar, sen är vi så skyddade vi kan bli mot denna hemska influensa.
Hoppas dom får den snart.

Idag gick jag hem till Therese o drack kaffe, vid 10 gick jag till skolan o hämta sebastian som skulle till tandläkarn, han var duktig men hade tyvärr 1 hål så vi ska tillbaka för lagning om 2 veckor.
Så de blir nogrannare tandborstning i fortsättningen.

Gick sen tillbaka till Therese o åt lunch, sen gick vi till Decaup o shoppa lite smått o gott, bla en tunika o vantar till mig =)

Hämta Hampus på dagis o sen gick vi hem till Therese igen då vi skulle äta kvällsmat där, jag o barnen. Staffan skulle till stan o storhandla direkt efter jobbet. Vi fick god mat, potatis, fiskpanetter o hemmagjord remoladsås. Edvin fick med smaka men han har svårt för potatis, får typ kväljningar. Så jag fortsätter nog med burkmat ett tag till.. så får han smaka lite smått hemma då o då så hoppas jag han kommer tycka om något så jag slipper köpa så mycket burkmat.

Annars har de väl inte hänt så mycket.. dagarna bara rullar på o handlar om barnen.. tänka på sig själv de får man göra när barnen är vuxna.. hehe..

Jag älskar barnen väldigt mycket, finns inget finare, härligare underbara än MINA barn!



Kommentarer
Postat av: Marianne

Du ska vara stolt Emily. Jättefina barn. Stor kram från din moster :)

2009-12-02 @ 21:55:25
Postat av: Anna Ahlvin

Go´kväll! Skönt att det gick bra för Hampus med sprutan. Duktig kille! Mille fick sin första spruta på höstlovet och ska alltså få sin andra på fredag. Jag och Lasse har ännu inte fått vaccinera oss, då Sliteborna ännu inte fått vaccin tyvärr. Fast... hur har ni lyckats ta den? Vill ju vaccinera mig jag oxå =( Må så gott och ta hand om dig själv dem stunder det finns utrymme! Kram

2009-12-02 @ 22:16:12
URL: http://familjenahlvin.blogg.se/
Postat av: Linda

Vilka söta små tomtenissar:)

2009-12-02 @ 22:37:39
URL: http://isakliam.blogg.se/
Postat av: Stolt moster (Jenny)

Mina älskade underbara syskonbarn....

Älskar dom sååå mycke...

2009-12-03 @ 22:17:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0