Snart jul

Längtar till julafton men hatar att inte sebastian ska vara med oss.. Vi har honom varannan jul. Tycker de är bäst för honom än att vi har halva julafton var. Tycker inte barn ska behöva fara så mycket på julafton.

Igår så bakade vi lite här hemma, knäck, marsipangubbar och pepparkakor.
Idag har vi gjort köttbullar, ca 140 st och så har vi gjort kola.

Efter kvällsmaten som självklart bestod av köttbullar så gicvk vi till Adde som fyller år idag. Hela 24 år.. haha.. en liten sork.. nej skoja bara men 24 låter verkligen lite.. haha..
Iaf så var de ganska mycket folk där, trevligt!!! Gott fika var det med =)

Snart ska vi städa järnet här hemma.


Edvin sover så gott


Hampus åker pulka


Sebastian kraschar med sin snöspark... (minns inte vad den hette)


Köttbullar innan stekning


I stekpannan


Färdiga =)



Imorgon blir de massa fix innan jul, granen klär vi på dagen imorgon. Brukar egentligen göra de på kvällen men sebastian åker till A imorgon o vill ju att han ska va med.
Sen tänkte vi spela bingolotto imorgon kväll. De är  ju uppesittarkväll..
Har bjudit hit mamma, pappa o Manne. Kanske Jenny kommer med..
Ska bli trevligt. Längesen jag träffade Manne.

Nu måste jag slita mig härifrån.
Blir nog inge mer blogg innan jul men ska försöka lägga in bilder nån dag efter.

Föresten så har jag varit rökfri en månad, den 19:e var de exakt en månad. Men jag är röksugen flera ggr varje dag. Undra när de ska gå över..

Bye!


Kommentarer
Postat av: Anna

Va du e duktig Emily!! De va kul att prata med dig idag, de va så länge sen. Kom på de igår att jag saknade dig=) Ha en jätte god jul så hoppas jag vi ses snart. Kramar

2009-12-22 @ 21:11:45
Postat av: elin hejdenberg

Era köttbullar såg såååå goda ut! MUMS!!!!

Röksuget släpper snart...å sen så får man tillbaka det..å så håller det på ett tag. JAg däremot har denna gången inte haft några problem alls med att få återfal. Kan bero på att jag väntade Maja =)

2009-12-22 @ 21:16:04
URL: http://elinhejdenberg.blogg.se/
Postat av: Marianne

Guud va ni är duktiga att göra köttbullar. Ang Sebastian så måste du ju tänka på A att han vill ju oxå ha sin son hos sig på julen. Förstår dig men så hårt är det, när föräldrarna har skilt sig. Men du har ju två fina barn hos dig ändå. Ni får ha en jättefin jul och hälsa alla. Stor kram....M

2009-12-22 @ 22:30:50
Postat av: Emily

Anna: Vad du är gullig. Tyckte oxå de va trevligt o prata med dig, de blir för sällan. De får vi ändra på =)



Elin: Ja visst ser dom goda ut.. de är dom med =)



Marianne: De klart sebastian ska vara hos A med. Skulle aldrig försöka hindra honom att ha sebastian på jul eller nån annan gång.. men det är ändå jobbigt att inte ha honom här. Tycker nästan de är jobbigare nu när ja har andra barn för då gör man allt på julen men saknaden efter sebastian är där hela tiden o på ett annat sätt än innan hampus o Edvin föddes. Men nästa jul då är han här =)

2009-12-23 @ 01:00:30
URL: http://emilyhallgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0