Fortfarande på sjukhuset

Ja, Edvin är ännu kvar på sjukhuset. Jag har varit vid honom i natt så staffan var hemma med de andra barnen o fick komma ifrån sjukhusmiljön. Usch vad jag hatar att vara på sjukhus, tur staffan tycker de är okej att vara där.
De var jättemysigt att vara där o få mysa med Edvin, bara sitta o titta på min fina kille. Underbart.
Han har börjat skratta jättemycket nu, eller skratta o skratta.. smila.. underbara unge!

Vi vet nu att han har rs-virus med, men det finns inget man gör åt utan de är bara att vänta ut, han får natriumklorid(koksalt) i gång i timmen 2 ggr i rad och var 3:e gång adrenalin men det plockar dom nog bort när som och ger honom enbart koksalt. Han tycker verkligen om det, njuter jättemycket varje gång så det underlättar nog andningen jättemycket.
Antibiotika kuren är iaf avslutad nu och han svarade bra på den.

Vi vet ännu inte när han kan åka hem, men han kan defintivt inte åka till öland. Så jävla typiskt!
Vi har velat fram o tillbaka hur vi ska lösa det. Båten är betald, stugan är betald, nästan 3000 åt skogen om vi inte åker.
Dessutom skulle sebastian som längtat ihjäl sig bli väldigt ledsen om vi inte åker, Hampus vet ju inte vad han missar men jag är stensäker på att han kommer ha så kul där...
Så därför har jag o staffan tillsammans beslutat att jag, Sebastian och Hampus åker själva (tillsammans med Therese, Elin, Anna med familjer) mest för barnens skull såklart. Jag tycker det känns fruktansvärt trist att åka på semester med bara halva familjen. Det är verkligen inget lätt beslut att ta, men nu har vi bestämt att det blir bäst så här.
Edvin är trygg med Staffan o den underbara personalen som jobbar på barnavdelningen.
MIn mamma följer med till öland istället för staffan så jag får lite extra hjälp med barnen och så får hon en semester. Tur hon finns.

Förhoppninsvis kommer dom hem när vi är på öland så kan dom komma hem till ett lugnt hem, för Edvins skull kan det vara bra att vi inte är hemma då. Det ska tydligen vara fruktansvärt varmt med på öland så det hade nog varit lite jobbigt med en sån liten bebis.. så jag försöker hitta det positiva i att han inte kan åka.
Det viktigaste för honom är att bli helt frisk så vi kan åka på många semestrar i framtiden som en hel familj.


Tack snälla snälla Patrik som har klippt vår gräsmatta o fixat trycket på bilens hjul.. känner mig som ensamstående nu när staffan varit på sjukhuset så gott som hela tiden.. verkligen inget att eftersträva.

Nej nu har jag massor att stå i.

Kommentarer
Postat av: Sofia Gardelin

Hej hej,

Jag förstår att det känns otroligt trist att åka iväg utan hela sin familj. Men precis som du skriver så kan nu Edvin få återhämta sig i lugn och ro och de två större killarna kan få en riktigt kul tid på Öland. Och vet du va.....Öland finns kvar, jag lovar så ni kan ju faktiskt åka dit igen och då kanske även Edvin är lite större så även han får en riktigt skojig semester. Huvudsaken är nu att Edvin blir frisk och kry så att ni har resten av sommaren på er att mysa.

Känner så för er.

Sköt om er alla 5.

Kramar från Etelhem.

2009-06-23 @ 21:48:10
Postat av: Jenny Hallgren

Jag hoppas lilla söta Edvin blir helt frisk snart, saknar honom så oerhört mycket..

Älskade syster du är en sån underbar mamma till dina barn. Älskar alla dina 3 söta underbara pojkar så mycke... Mina fina änglar... Kram

2009-06-23 @ 22:17:45
Postat av: Anna

Men så typiskt!! =( Ni som sett fram emot denna resa så länge. Nå väl... Tycker Ni gör rätt som beslutar att du och dom stora killarna åker med era kompisar. Staffan och Edvin får följa med på nästa resa =) Hoppas att du kan slappna av på Öland och njuta av dina barn, vänner och din snälla mamma!!!

Må så gott allihopa!! Kram

2009-06-23 @ 22:57:59
URL: http://familjenahlvin.blogg.se/
Postat av: Marianne

Trist att det inte blev nåt Öland för Staffan o Edvin men som sagt, öland ligger kvar och det viktigaste är ju att lille Edvin blir frisk. Ni får säkert skoj iaf med dom andra. Kramar om

2009-06-23 @ 23:45:21
Postat av: Camilla

Hörde av mamma att Edvin var så dålig, har inte läst din blogg på ett tag, så jag hade missat det helt. Stackars lille Edvin :´( Men skönt att han är på bättringsvägen och allt kommer bli så bra så. Vi håller tummarna för att tillfriskningen går fort och stora bamsekramar till er allihop.

/ Nils, Lasse, Dirk och Camilla

2009-06-24 @ 21:13:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0