Tomt..

Ja just nu är de tomt här.. Staffan och Edvin är på sjukhuset. Edvin är jätteförkyld, har jobbigt att andas. MIn lilla bebis.. känns konstigt att inte vara där med honom, men vet att han är supertrygg med staffan och personalen där inne är verkligen jättebra.
Vi ringde barnmottagningen i morse då vi hörde att det var jobbigt för Edvin att andas och när han hostade fick han knappt fram hosten och gråten var jättehes. Fick en tid 14:40 idag, eftersom det var avslutning på bofinken med dropin kaffe så tyckte jag att en av oss måste dit för Hampus skull. Så jag valde att stanna hemma och staffan åkte med Edvin in, inget svårt val egentligen då jag såg det som ensamtid för mig och Hampus. Oftast är ju Edvin med på ett hörn annars.. inte så konstigt men kanske lite jobbigt för Hampus att inte få ha mig för sig själv.
Staffan ringde ganska snabbt upp och sa att dom skulle bli kvar över natten för prover. Vad jag vet hittills så har dom gjort lungröntgen, tagit rs virus prov, blodprov... kanske ngt mer som ja glömt just nu. Han får iaf andas genom en syrgas mask så att slemmet ska lösas upp och vad staffan sa så var andningen lite lättare för honom nu.
Vet inte så mycket ännu, väntar svar på alla prover.. usch vad jobbigt sånt här är..

Var inte så länge sen vi låg inne sist.. valde då att inte skriva om det, det var för jobbigt men har lyckats smälta det lite nu.. tills detta hände då. Vad som hände förra gången var att han slöt att andas, endast för ett par sekunder.. men vi blve kvar inne över natten då med och dom kollade upp hans hjärta och tog även en massa andra prover. Men vad allt visade då sa var han frisk som en nötkärna.

Det hände precis när vi varit på sjukhuset och gjort hörseltest som dom numera gör på alla nyfödda, Edvin var då 1 vecka gammal. Vi hade just satt oss i bilen och skulle åka mot slite då jag såg att edvin var blå i ansiktet, knäppte loss honom från bilstolen och kände att han var livlös, vände på honom och bankade honom i ryggen, staffan körde under tiden till akuten. De var inte långt dit, vi hade inte ens kommit upp från lasarettsbacken när de hände. Jag sprang in med Edvin och gav honom till första doktorn jag såg och som genst stoppade in sitt finger i munnen på Edvin i syfte att rengöra luftvägarna men kände då att han började suga på fingret och han började få fin färg igen. Vilken lättnad! Har aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Jag var säker på att det var kört, och det kan jag lova, den känslan vill jag aldrig mer uppleva. De berättade för mig att jag hade agerat helt rätt  som vänt på honom och bankat i ryggen, gav mig beröm för det, jag kände att så hade ju vilken mamma som helst gjort men dom sa att en del blir helt paralyserade i sånna situationer och därför inte kan agera.
De hade ingen förklaring till varför han slutat andas men det troligaste var att han fått upp lite kräk och stängt till luftvägarna men när han hade svimmat av så hade han antagligen börjat andas igen, så troligen hade han fixat det själv om vi inte hade märkt det. Det känns skönt men man är ju inte säker på att det är den anledningen.. men det är vad doktorn trodde.

Nu ligger han alltså inne igen men inte av samma skäl, vad de tror nu så kan de kanske vara lunginflammation men det är inte så stor risk, de hade kollat röntgen bilderna en gång och skulle kolla dom igen, det är tydligen ganska lätt att se om det är det och eftersom dom inte var säkra så ser jag det som att risken är liten.. förhoppningsvis får vi lite mer svar imorgon.

Var egentligen meningen att jag skulle låna Therese o Patriks bil så jag och Hampus kunde åka in till staffan och länna lite grejer o köpa med lite mat till honom, men mina underbara vänner, Therese o Anna skulle till stan så de erbjöd sig att åka dit och lämna det, så efter ett stop på max drive in åkte de med Max mat och lite andra grejer till Staffan.
Tack, Ni är GULD värda! Undrar om man kan ha bättre vänner, jag vet till 100% att Therese Elin och Anna alltid ställer upp för mig och min familj, vad de än gäller. Självklart ställer jag upp för dom med. Så underbart att ha er i mitt liv.

Borde gå o sova nu, var vaken hela förra natten, vågade inte somna ifall Edvin skulle sluta andas eller om de skulle hända ngt annat och så märker man inte de när man sover.. usch hemska tanke..
Men känner ändå att jag bara kommer tänka en massa om jag går upp och om jag somnar så komme rjag drömma en massa. Vill att han ska vara frisk och vara här hos mig NU!

Lilla Hampus ligger uppe o sover så helt själv är jag inte, sebastian är vid Andreas men kommer hem imorgon, längtar verkligen efter honom.

Finns inget värre än när barnen är sjuka.

Min underbara fina Edvin
 




Kommentarer
Postat av: Therese

Klart vi ställer upp, det finns ingen tvekan !!! Hoppas snart att det blir bättre för Edvin och att han får komma hem. Men jag känner igen mig i varenda känsla du beskriver, skräcken oron förvirringen.... !! Vi ses sart.. kaffet är på :) Kram

2009-06-18 @ 08:30:47
URL: http://tesshedman.blogg.se/
Postat av: Anna

Stackars liten Edvin och er övriga i familjen. Vet vad du går igenom i din mammakropp här och nu. Mille fick RS som spädbarn och då låg vi inne med honom också. Dom är så duktiga där inne och gör verkligen ALLT för barnen och deras familjer. KRya på Edvin och ta hand om er andra. Kram Anna

2009-06-18 @ 08:34:15
URL: http://familjenahlvin.blogg.se/
Postat av: terese

men fy va läskit!! det är ju det värsta som finns när ens guldklimpar är sjuka!! casp var ju inne ett par vänd när han var liten oxå pga sin astma!!

ha det så bra ni kan!!!!

kraam

2009-06-18 @ 08:49:07
URL: http://www.metrobloggen.se/memyselfandcasp
Postat av: Marianne

Hoppas verkligen Edvin blir piggelin och kommer hem snart. Usch va hemskt om det där andra du skrev om. Men vilken tur att det gick bra. Stor kram till dig Emily.

2009-06-18 @ 09:42:27
Postat av: Sofia Gardelin

Vill bara skicka en liten Krya på dig hälsning till Edvin. Hoppas han mår bättre idag och att han kanske tom kommit hem. Barnen är verkligen det finaste som finns så när något händer inom en blir man helt kall och inget annat är viktigare än att de mår bra. Känner igen mig i vartenda ord du skriver då Felice (vår yngsta) fick feberkramp när hon var 11 månader. Usch fy, vilken fruktansvärd hjälplöshet man känner.

Vill önska er en jätte fin midsommar och jag hoppas av hela mitt hjärta att ni får fira den ihop. Hälsa Staffan från oss.

Varma kramar från Sofia med familj

2009-06-18 @ 16:18:04
URL: http://amandawahlgren.blogg.se/
Postat av: Malin hejdenberg

Hej Emily! usch!!!! han e ju så liten stackarn :( men han e nu i goda händer. Men förstår verkligen din oro, Hoppas verkligen att han snart blir bra och att han kommer hem och att ni kan få fira midsommar tillsamman! Sköt om dej! Tur du har lilla Hampus där hemma. Ta hand om dej !! kramar från mig och barnen!

2009-06-18 @ 20:27:46
Postat av: Jessica

Så otroligt trist att läsa.. Håller mina tummar för Edvin och att han blir frisk och fin fort igen. Du är stark, du klarar det här Emily.. KRAM

2009-06-20 @ 11:33:30
URL: http://jessicaengstrom.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0