Den 5:e maj

Dagen började som vanligt, upp runt 7 och åt frukost med Hampus. Sebastian var vid Andreas. Hade liiite småont men inte alls farligt. Vi fixade oss här hemma och sedan körde jag Hampus till dagis vid 9. Elin såg att jag hade ont men jag sa att de är inte såå farligt men var ändå lite orolig för att bebisen skulle komma den dagen som jag skrev eftersom mamma jobbade kväll och hon skulle ju ta Hampus när det var dags, men både Elin o Therese sa att dom ställer självklart upp. När klockan är runt 10 skickar jag sms till staffan och skriver att de onda börjar bli lite värre så du kan vara beredd ifall att men jag tror inte de blir någon bebis idag, när klockan är ca 11 så ringer Staffan för o kolla läget och han hör på mig att jag hör ont så han säger att han kan komma hem men jag tycker att de är dumt om han åker hem från jobbet o så blir de ingen bebis men efter mycket om o men så bestämmer vi att han ska cykla hem. O snabbt gick de med, ca 10-15 min från boge och då var han även förbi affären o köpte dextrosol till mig. Innan Staffan kommer hem så har jag pratat med både Elin o Therese och dom hämtar Hampus och tar hand om honom om de blir bebis, mina underbara vänner!!

När Staffan är hemma så packar vi de sista och jag äter lite lunch emellan värkarna som blir allt tätare. Efteråt bestämmer jag mig för att vi borde åka in, kl är då ca 12, åker förbi Anna o lämnar Hampus skötväska 12:20, sedan vidare mot visby, varenda söndagsåkare var tydligen ute o åkte då med.. hehe.. vi fick köra om ett gäng bilar på vägen.

Kommer in strax innan 1 och dom säger då att jag är öppen 8 cm, bara 2 kvar innan jag kan börja krysta, får lustgas, vilket jag för stunden inte tycker hjälper o ångrar mig.. o tänker, Vad tusan har jag gjort så här igen för? Haha..
Fasikens vad ont de gör!

Iaf så får jag snart börja o krysta o mitt i andra krystvärken när han typ är ute så säger hon stopp, sluta krysta o så hör jag ngt om navelsträngen är 3 varv runt halsen.. blir lite rädd o gör allt för o hålla tillbaka krystningen men märker att hon har de under kontroll, hon klipper snabbt bort den och så får jag fortsätta o då kommer min fina son till världen kl 13:31.
Han mår jättebra. Både jag o Staffan fattar inte att de är sant, våran bebis, de är verkligen våran.
Fast de är tredje barnet så är de underbart häftigt!

Han vägde 3340 g och var 52 cm lång.

Vi åkte hem dagen efter, jätteskönt. Tycker de är så trist där inne. Men jag är väldigt glad att staffan kunde stanna kvar över natten för jag hade FRUKTANSVÄRDA eftervärkar hela natten, usch vad ont de gjorde!

Hampus är en jättestolt storebror men även lite svartis, ska Edvin få ny blöja så vill Hampus ha en ny blöja, ska Edvin ligga i vagnen ja då ska Hampus sitta bredvid. Hade nog varit konstigt om de inte varit llite svartsjuka med i bilden. Han är ju van att få all uppmärksamhet.

Vill även tacka för alla Grattis jag fått här!!

Och sedan vill jag tacka mina bästaste vänner Elin, Therese o Anna för all hjälp med Hampus! Ni är såååååå underbara!
Och såklart mamma och Jenny som även dom tog hand om Hampus andra natten och kom med gott fika till oss igår.
NI är toppen!

Kommentarer
Postat av: Jenny Hallgren

Du är också underbar älskade syster..

Ställer gärna upp för dig o barnen..

Ni är så underbara allihopa..

2009-05-08 @ 16:44:38
Postat av: malin

skönt att allt gått så bra, Hoppas att snart få se ert nya mirakel :)Hoppas allt fungerar bra!! Kramar

2009-05-08 @ 22:11:37
URL: http://malinhejdenberg.blogg.se/
Postat av: linda

Verkar ha gott väldigt fort och bra!

Var det ännu besöksförbud eller fick barnen komma in och hälsa på?

2009-05-09 @ 07:38:30
URL: http://krussiduler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0