Hampus är sjuk

Ja min lilla Hampus har feber och en förfärlig hosta. Låter verkligen hemskt när han hostar o andningen är väldigt rosslig. Inge skoj alls. Hoppas hoppas de går över snabbt.

Just nu är de bara jag och Hampus hemma, han ligger uppe o sover o Staffan, Sebastian och Edvin är i stan vid Hampen på hans 30 års fest. Ja så de blev så att jag fick stanna hemma men de gör inget, har ändå inga kläder att ha på mig. Sånna här dagar är man glad att man inte ammar då Hampus varit en knähund så gott som hela dagen, hade jag ammat hade ju inte Edvin kunnat följa med Staffan och jag vet inte hur jag skulle kunnat ta hand om sjuka Hampus på det sätt han verkligen behöver o samtidigt ha Edvin som förmodligen velat ligga vid bröstet så gott som hela tiden ( de gjorde iaf både sebastian o hampus när ja ammade dom) Är man tvungen så fixar man säkert det, men jag är så GLAd att jag kan ge Hampus min fulla uppmärksamhet när han verkligen behöver det.

Idag åkte Staffan och patrik o hämtade den efterlängtade gungställningen, nu ska vi bara sätta ihop den med, sen ska här gungas!
Medans dom gjorde det då gick vi andra hem till Therese där även Holly o Jonathan var o så therese barn såklart. Trots många barn o bara 2 vuxna så gick allt väldigt bra, även fast hampus satt fast i mig så gott som hela tiden, som tur var så var både Ebba o Edvin väldigt snälla o lugna hela tiden. Och så kom Anna förbi en sväng o fick handla lite åt oss.  Så de blev lite övning inför sommaren när våra sambos jobbar hela dagarna har vi tänkt umgås o hjälpa varandra, de är ju trots allt 6 ungar tillsammans, roligare för dom med o ha kompisar att leka med. Är väldigt glad att therese med är mammaledig.

Nu ska jag kolla runt lite här medans Hampus ännu sover, han hostar så mycket så han kommer nog vakna o vara ledsen snart. Min lilla stackare.

Kommentarer
Postat av: terese

ja vi fick en trevlig kväll vi oxå.... men man kan ibland sakna å bara göra oplanerade saker.. som att åka i väg på partaj bara sådär spontant...

jag vet iaf att jag ska på en liiten fest i juni. haha... nä nu ska jag kasta mig i säng.. casp frågar när jag sova oxå.. hihi.. hmm han är ännu vaken å kl är 23,50.. gahhh... hoppas nu pojken blir kry snart!! hosta är en pain in the ass!!!!

2009-05-23 @ 23:50:45
URL: http://www.metrobloggen.se/memyselfandcasp
Postat av: Ida

Stackars lilla gubben !! <3 hoppas han mår bättre snart !!

2009-05-24 @ 21:41:38
URL: http://idamanson.blogg.se/
Postat av: linda

Hur går det för dig där hemma då!? Tre barn måste vara fullt upp. Jag har ingen tid över och har ett barn mindre. Tipset om att vänta ett tag med blöjan provade jag idag men ändå en stråle rakt i ansiktet! mysigt morgonbad.

2009-05-25 @ 08:17:04
URL: http://krussiduler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0