Svininfluensan

Jag velar fram och tillbaka om jag verkigen vill vaccinera sebastian.
Det är meningen att han ska göra det nästa vecka. Har läst många insändare i GT nu de senaste dagarna om vilka biverkningar de kan finnas och att de kan vara farligt.. då vill jag inte vaccinera..
Men när jag tänker på Edvin som tillhör en riskgrupp, vad händer om viruset kommer hem o han blir sjuk??
Genom att Sebastian, jag o Staffan vaccinerar oss så skyddar vi ju våra små, Edvin o Hampus.

Jag tycker detta är jättejobbigt!

Hur ska ni andra göra?????


Kommentarer
Postat av: Anonym

dom enda kända biverkningarna dom vet idag är vanliga influensasymtom. Jag kommer vaccinera mina barn 4 och 9 år gamla. Just för att man har folk i sin närhet som tillhör riskgrupperna.



Det han skriver i tidningen finns inga kända fakta på för tillfället.

2009-10-14 @ 22:04:13
Postat av: Therese

Vi ska vaccinera oss... håller med ovan.. de enda kända biverkningar på detta vaccin är influensasymtom.... sen blir allt så mkt större i media. Vi kan prata mer sen när vi träffs :) Kram

2009-10-15 @ 07:32:24
URL: http://tesshedman.blogg.se/
Postat av: Verra

Ingen aning faktiskt. Känns ju som det har tonat ut..De som fått det har haft lindrig förkylning. Så jag vet inte. Bella får ju inte vaccineras i viilket fall.

Är lite skeptisk till vaccinet. Har oxå hört om biverkningar mm..

2009-10-15 @ 09:02:18
Postat av: Anonym

Vi i vår familj skall oxå vaccinera oss, har 2 döttrar på 3,2 och 7 månader, man vill skydda dom som inte kan eller får ta vaccinet..

2009-10-15 @ 11:06:39
Postat av: Jenny

Klart man ska vaccinera sig! Biverkningar kan man ju få av vanligt influensavaccin oxå. Men vad är ev ngn dag med lite muskelvärk mot att vara sängliggande med hög feber och i värsta fall sekundärinfektioner? Kan inte vårdcentralen ge bra svar?

2009-10-15 @ 11:33:44
Postat av: Anonym

verra:

Anledningen att det tonats ut är att media inte skriver om det så mycket längre. Och jo dom flesta får bara vanliga influensasymtom, men dom som är kroniskt sjuka blir jättesjuka.



Så har man kroniskt sjuka runt om sig så bör man vaccinera sig. För om man nu själv är frisk (vad man vet) och förmodligen bara iså fall kommer drabbas lindrigt så kanske din nästa är sjuk och kan drabbas hårt.

2009-10-15 @ 11:51:09
Postat av: linda

Jag tror att vi ska ta den. Alla säger olika så jag ringde BVC och pratade med Anki. Hon sa att biverkningarna är som vid en vanlig vaccinering, som tex feber.

Men samtidigt så hör man att man kan få adhd och annat....så jag pendlar mellan ja och nej...

2009-10-15 @ 12:26:08
URL: http://royaltylove.blogg.se/
Postat av: Anonym

man kan inte få adhd.

2009-10-15 @ 14:05:04
Postat av: terese

det är väl klart att man ska vaccinera sig.. riskerna med att göra det är ju detsamma som med alla andra vaccin. media som sagt chasar upp allt så hemskt. om man inte vaccinerar sig för sin egen skull så ska man göra det för andra. tex de som inte får och kan.. casp är i riskgruppen likaså jag så valet är inte svårt!! och att man kan få adhd är lika sannolikt att man kan få adhd genom att dricka mjölk.. alltså inte!!!!!!!!!!!!!!!

2009-10-15 @ 15:48:17
URL: http://www.metrobloggen.se/memyselfandcasp
Postat av: linda

Autism var det och inte adhd det stod. Fick höra adhd. Men som sagt så tror jag att media förstorar upp det hela och bvc sa att det inte gav andra biverkningar än vad andra vaccin gör.

2009-10-15 @ 16:45:13
Postat av: Anonym

ryktet om autism kommer av att det är kvicksilver i vaccinet, man tog bort alla sånna vaccin från sverige för massa år sedan för att det visade sig ha ett samband. MEN i detta vaccin är det ytterst lite kvicksilver, du får i dig mer kvicksilver när du äter fisk. Så autism är högst osannolikt!



Som terese skriver så om man inte gör det för sig själv så gör det för omgivningen.

Jag har själv varit väldigt velig, men med lite mer fakta från båda hållen så är valet inte så svårt.

2009-10-15 @ 18:15:30
Postat av: Emily

Tack för alla svar. Nu känns valet genast lättare.

2009-10-15 @ 22:33:58
URL: http://emilyhallgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0