åhh.. vad svårt de är!!

Sitter nu o söker o söker o söker efter en passande låt som ska sjungas på Edvins dop. Fan vad svårt de är, vill ju de ska passa klockrent.

Oron vi kännt för honom ska finnas där, liksom glädjen o välsignelsen att han finns vid oss..

Tro mig, efter allt vi gått igenom med honom så tar jag absolut inte honom för given.. vet hur lätt hela världen kan vändas upp o ner på ett ögonblick.
Min oro jag känt finns där hela tiden.. de 3 första mån brukar man ha en viss oro men de hjälper inte att han är 4månader.. så fort hans andning låter lite ansträngd eller om han hostar till så kommer allt tillbaka till mig.

Oron kommer finnas där länge till.. så varje dag med honom ser jag som en välsignelse (självklart även med de andra barnen, men med dom har jag inte gått igenom samma saker så därför känns de annorlunda med Edvin)

Iaf tillbaka till låten, jag fundera på o skriva en egen text eftersom jag inte hittar någe bra.. kanske be adde om hjälp, vad tror du Elin???
hmm.. får se hur de blir.

Nu ska jag fortsätta o söka lite till.


Kommentarer
Postat av: malin

ja du det här med låt till dop är inte lätt, till Alexandras dop hade vi " du vet väl om att du är värdefull " åh till Adam, hm , ! sången till friheten och sen en engelsk text som handlar om kärleken till sitt barn,

men en egen .. det tycker jag låter som en bra idé alltså : ) Kramar

2009-09-16 @ 22:55:39
URL: http://pancaks.webblogg.se/
Postat av: Sofia Gardelin

Hallå där,

Man ska verkligen känna att man hittar rätt låt/text. På både Natalie och Felices dop läste Marcus texten från Du vet väll om att du är värdefull. Tanken på Natalies dop var att jag skulle läsa den men jag kom en rad sedan storgrät jag och Marcus fick hastigt och lustigt ta över. På Felices dop försökte jag inte ens :-) Marcus gjorde det med bravur. Jag har hört låten på radion med Carola några gånger.

Lycka till! Kram Sofia

2009-09-16 @ 23:03:47
Postat av: linda

handens fem små fingrar

lisa nilsson



Jag känner dig, jag känner dig så väl.

Dina fasor, dina våndor finns också i min själ.

Du är mitt kött och blod.

Det bär ett dyrbart namn, det är min kärlek utan villkor.

Jag gör vad jag kan.

Så stor och stark på dagen, men så liten mitt i natten,

när ingen ser, när ingen vet, kommer gråten mitt i skrattet.



Fem fingrar ska skydda dig.

Ett är månen, ett är solen, ett är polstjärnan bakom molnen.

Ett är hopp och ett är tro.

Handens fem fingrar vaggar dig till ro.



Hmmm...



Stort är mörkret nu.

Månen är itu,

men det är natten som gör dagen ljus och mitt ljus är du.

Och denna jord är rund,

finns här ingen annan som kan ge mig sån förtvivlan?

Och som är lika sann.

Du blir rädd för dina skuggor,

alla hot som aldrig når dig.

jag ska sjunga dig ett löfte,

och jag vet att du förstår mig.



Fem fingrar ska skydda dig.

Ett är månen, ett är solen, ett är polstjärnan bakom molnen.

Ett är hopp och ett är tro.

Handens fem fingrar vaggar dig till ro.



Om du tänker dig den skogsväg,

vi vandrar ibland,

gick vi stigen ner till vattnet.

Din hand är i min hand.

Se så långt där ner i djupet,

på botten av den sjön,

där finns en silverskatt som glimmar,

den är din inatt.

Så slumra in och dröm.



Fem fingrar ska skydda dig.

Ett är månen, ett är solen, ett är polstjärnan bakom molnen.

Ett är hopp och ett är tro.

Handens fem fingrar vaggar dig till ro.

Handens fem fingrar vaggar dig till ro.

2009-09-17 @ 07:39:41
URL: http://royaltylove.blogg.se/
Postat av: Marianne

Har ni bestämt när han ska döpas??

2009-09-17 @ 16:15:17
Postat av: Emily

Tack för alla tips!



marianne: Ja det blir den 25 okt, inbjudan kommer med posten om några dagar.

2009-09-17 @ 21:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0