Hösten är här

Det verkar iaf så, kalla vindar o regn. Usch.. fast på ett sätt skönt att kunna klä på sig lite mer.

Idag har vi varit på musiklekis som alltid på tisdagar. Det var många där idag, de allra flesta är trevliga människor. Hampus hade som vanligt myror i rumpan o kunde inte sitta still när vi sjöng, han vill helst leka med en gång, han är ju bara 2 så jag låter honom leka när han tröttnat på o sitta still. Alla normala föräldrar förstår sånt sen finns det ju vissa som måste vräka ur sig spydiga kommentarer. Om man inte orkar med barn med spring i benen så varför söka sig till ett sånt ställe..??!!

vad är värst?
vuxna som beter sig som barn?
Eller barn som beter sig som....hmmm...barn???


Min Hampus har iaf spring i sina ben, därför behöver han dagis väldigt mycket där han kan leka, springa o busa men även ha ordnade aktiviteter. Nu får han ju bara 15/tim i veckan vilket jag tycker är dumt för han behöver mer men men så är de..

Efter vi varit där så gick vi hem, Therese med barn följde med hem o så åt vi lunch tillsammans o sen kom även malin o drack lite kaffe med oss. Lika trevligt som alltid.

Ikväll blir de kalas, staffans syter fyller år. Ska bli trevligt. träffar inte henne så ofta.

Nu ska jag passa på o leka med Hampus en stund medans Edvin ännu sover.

Bye bye!



Kommentarer
Postat av: Therese

Jag kan inte annat än att hålla med.... !! Det här va nog det vettigaste inlägget någon skrivit på mycket länge.. ! Varför söker man sig som sagt till ett sånt ställe om man inte kan acceptera att barn är...hmm..barn :) ! Sen är ju synen på hur barn ska vara väldigt olika. Jag tycker barn ska ha självkänsla, självrespekt, och framförallt respekt för sina föräldrar och andra i sin omgivning. Att bestämma och domdera är kul ibland, i leken, men inte i verkligheten. Dom ska ges möjlighet att utveckla sin fantasi och kreativitet på egen hand och utöva den därefter. Framförallt så ska dem ges en verklighetsuppfattning för att klara alla prövningr och känslostormar som kommer att komma i livet. Ger man inte dem det nu kommer det slå tillbaka med full kraft när dem kastas ut i den hårda världen, vilken dom förr eller senare kommer göra vare sig man vill det som föräldrar eller inte. Som vi pratade om i morse, ska nog höra med BVC varför man inte kollar den sociala biten när man gör kontroller. För funkar man inte socialt i grupp o bland jämnåriga så har man INGET att falla tillbaka på när man väl ramlar.

2009-09-22 @ 15:41:43
URL: http://tesshedman.blogg.se/
Postat av: terese

oj oj oj.. det var ett bra inlägg Emily.. håller med dig i mycket... det jag kanske inte håller med om att Hampus har mycket myror i brallan.. han är ju en normal tvååring., å tvååringar sitter ju inte still... så det ska du absolut inte tänka på.. å finns det verkligen andra FÖRÄLDRAR som ens bryr å dessutom öppnar truten om det så är det dom som det är fel på.. för fan. barn är ju barn.. whts the problem with people... ?

2009-09-22 @ 16:45:42
URL: http://www.metrobloggen.se/memyselfandcasp
Postat av: Anna Ahlvin

Men herreguuud. Va är det för fel på folk??? Mille hade typ suttit still i 2 minuter MAX. Sen bara måste han röra på sig. Hampus är NORMAL och ska låtas vara ifred med sin kropp som vill utforska! Fan att det finns folk som ens kommer på tanken att kommentera en tvåårings NORMALA sätt!! Jaja.. åter igen. Det finns folk till ALLT och som putsar på den fina fasaden för att inte skiten bakom ska synas. HEJA HAMPUS!!!! =) Må bäst hela familjen!!!

2009-09-22 @ 18:00:17
URL: http://familjenahlvin.blogg.se/
Postat av: malin

Ja myror i brallan har alltid Adam haft, tycker han ännu har svårt att sitta stilla ibland :D Hampus är en helt normal 2 åring tycker jag, tack för idag , trevligt att få se hur du och din familj bor Emily =) Hoppas ni har det trevligt på födelsedagskalaset, Kramar!

2009-09-22 @ 20:05:56
URL: http://pancaks.webblogg.se/
Postat av: Therese

Håller bara med, barn är barn, oavsett myror i brallan eller inte !!!

2009-09-22 @ 20:41:40
URL: http://tesshedman.blogg.se/
Postat av: malin

Klart barnen ska få vara barn och få springa runt och leka, det tycker då Jag, Barn måste få vara just det, barn! kramar

2009-09-23 @ 10:10:03
URL: http://pancaks.webblogg.se/
Postat av: malin

just ja Emily, ja kan inte följa med till stan på tisdag då Jag ska med Alexandra på 1 årskoll kl 9.15 :( bööööööööööl .. =(

2009-09-23 @ 10:10:57
URL: http://pancaks.webblogg.se/
Postat av: Bella

Oj här händer det massor! jag tänkte bara höra när kyrkis är i morgon.Skulle varit kul och gå dit med Aaron!

2009-09-23 @ 14:57:11
Postat av: malin

Ja du Bella:D det är drop in från kl 10 tror ja . Kram

2009-09-23 @ 15:07:35
URL: http://pancaks.webblogg.se/
Postat av: Anonym

okej! hoppas bara att jag hinner,tisdagar då,anna sa en tid men mitt minne är som en guldfisk!:)

2009-09-23 @ 15:13:26
Postat av: malin

Bella på tisdagar e det 9.30..

2009-09-23 @ 18:17:37
URL: http://pancaks.webblogg.se/
Postat av: Moa

Oj vilket drama nu igen. =)

Spännande att dom bråkar på din blogg tycker jag. Ni kan få bråka på min också.

Kram på dig Emily.

2009-09-23 @ 19:50:35
URL: http://aliasmissm.blogg.se/
Postat av: Anonym

Emily om du har någon heder i kroppen så tar du bort kommentarerna nu. Det här har gått överstyr. Det är helt okej att skriva om sina åsikter men att låta andra använda sin blogg som ett skithål där man kan kasta ur sig vad som helst till vem som helst är inte okej. Det hade definitivt inte varit okej på min blogg i alla fall.



Hoppas att du tar ditt förnuft tillfånga. Jag vet att ni tycker om intriger med mera men de orden som skrivs här nu borde inte få komma fram. Jag förstår att det är roligt med uppmärksamhet men jag tror att du hellre vill ha besökare som kommenterar om dina underbara barn och trevliga vardag tillsammans med dina bästa vänner istället för att bara kika in och få en anledning att avreagera sig.



Tack för mig.

2009-09-23 @ 21:46:47
Postat av: Emily

Tänk att de var just vad jag skrev i mitt senaste inlägg som jag postade precis..

Jag kan berätta för dig anonyma att jag inte heller tycker detta är okej, jag gillar inte att min blogg blev ett ställe där man kan kasta skit på l o s. Tro mig. Jag skrev bara ett vanligt inlägg om min lilla hampus med spring i benen. Jag har då aldrig bett om uppmärksamhet som du verkar tro.

Vet du att vi tycker om intriger?? Du har helt fel.

Jag tycker de är jobbigt när det blir såhär. jag har inte bett anonyma människor kasta skit på någon!



Snälla människor, skriv era namn!!!!



Jag skriver alltid under med mitt namn när ja kommenterar.

2009-09-23 @ 22:16:48
URL: http://emilyhallgren.blogg.se/
Postat av: linda

TACK!!!

2009-09-24 @ 06:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0