Kan själv!

Ja Hampus kan ALLT själv just nu. Han kan klä på sig själv, klä av sig, ta av blöjan, göra välling, gå själv.. Ja ALLT! Ibland är de riktigt jobbigt att han kan allt själv.. klart jag vill att han ska testa o se men när man har bråttom på morgonen är de inte alltid så kul. Sen brukar de också låta så här när han väl fått på sig kläderna, Nej byxorna är inge bra, tröjan är inge bra, inga strumpor osv.. suck... Är detta tvåårs trotsen??
Hoppas verkligen det.

Tänkte oxå skriva lite om vad vi gjort i helgen.

Lördag:Sebastian åkte till Andreas vid halv 6 ungefär och vi andra gick hem till Elin, där de blev singstar för hela slanten =) Så kul.
Självklart så blev de massa babbel med.. och efter 12 slaget så vakna först Wilma, sen Holly o till sist även Hampus o då blev de dax o börja tänka på hemgång, men då började regnet ösa ner så vi stanna tills de lugnat sig.

Söndag: Jag fick sovmorgon, skönt! Sedan städa jag hela övervåningen o staffan gick till lekplatsen med barnen. Och sen blev de årets sista grillning med Therese, Patrik o barnen.

Idag efter jag lämnat Hampus på dagis så gick jag hem till Therese där även Elin var och så gjorde vi hemgjorda köttbullar. Dom blev riktigt goda.
Anna o Havanna kom o luncha med oss, och sen kom Malin o Alexandra o drack kaffe.


Nu tänkte jag lägga in lite bilder


Så här kul kan man ha om man binder en bil bakom traktorn =)


Hampus tält han fick när han fyllde år.


Mys med alla djur.



 Provar pappas hörselskydd.


Söta Edvin.







Imorgon bär de av till musiklekis med de små barnen och kl 13:30 ska jag följa med sebastian på kör, ska bli spännande. Hoppas han gillar det o vill fortsätta.¨

Nu väntar duschen.



Kommentarer
Postat av: Anna Ahlvin

Kan själv ja... känns igen =) På gott och ont, precis som du säger. Vilka härliga bilder på Hampus och Edvin! Vad spännande att Sebastian ska börja sjunga i kör!!!! Hoppas verkligen att han kommer tycka om det. Genom sång får man så mycket "gratis" tycker jag. Framför allt är det balsam för själen för liten som stor. Må så gott!!! //Anna

2009-09-07 @ 21:56:56
URL: http://familjenahlvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0