Dagarna

Här rullar dagarna på i en hiskelig fart.

Vi har gjort lite allt möjligt.

I tisdags var jag kanontrött men ungarna var lika pigga o busiga som vanligt så de var bara att försöka vara pigg..
Jenny sov här från måndag så de var skönt med lite hjläp med barnen, sen vid halv 2 kom mamma o Manne hit på fika. Mycket trevligt.
På em så spelade sebastian innebandy i påskcupen som numer heter BRS cup, kanske den gjort länge men jag har alltid sagt påskcupen.
Så jag, Edvin, Hampus, Jenny o Manne gick ner till hallen och kollade, 3 matcher spela dom och dom vann alla 3, duktiga killar. Den tredje matchen fick dom kämpa lite mer så det vra en riktigt spännande match.
Sebastian gjorde 1 mål, så han var lycklig så de räckte och blev över.

Igår onsdag gjorde jag inte så mycket, lämnade Hampus på dagis. Det gick ganska bra trots lång ledighet, han hade haft lite mammalängtan till och från under dagen men de måste man få ha ibland..
Vid 10 kom Andreas o hämta sebastian, tråkigt som alltid men han har de bra vid sin pappa och så kommer han hem imorgon igen för att vara här till söndag.
Sebastians första fotbollsträning för denna säsong var igår men eftersom han har sån hosta fick han hoppa över den så förhoppningsvis kan han vara med nästa onsdag då det är träningsmatch.

Staffan kom igår hem med feber, 38,5 visade tempen, inge vidare.
Jag åkte till stan för o handla mat, jenny hakade på som sällskap, det blev ganska sent vi var näst sist kvar på willys. När vi kom hem så hjälpte jenny mig packa upp handeln och sen fick vi för oss att göra köttbullar så då gjorde vi det.
Staffans feber steg mot kvällen, 39,5 tror jag det var.. men i morste var den som bortblåst. Han har känt sig lite hängig på jobbet idag men de är inte så konstigt, feber är jobbigt även om den är kortvarig.

Även idag efter jag lämnat hampus på dagis så gjorde jag o jenny köttbullar. De är ju bra gott med hemmagjorda. Tänkte vi skulle ha köttbullar imorgon om sebastian äter här, annars tar vi de på lördag eller söndag.

Efter jag hämtade hampus på dagis åkte vi till mamma en sväng, fikade o var ute med hundarna och spelade fotboll, även manne o jenny var med. Så de var tur vi åkte dit så vi kunde säga hej då till manne som åker tillbaka till göteborg imorgon, han hann inte, hoppas jag de var, komma till slite, kan ju vara en annan anledning men jag nämner inget mer nu, tänker mest, nog lika bra..


Ja just de min lilla plutt Edvin blev 11 månader i måndags, snart ett år, jag blir mörkrädd när jag tänker på hur fort tiden går..
Han har även börjat gå små steg själv, hitills är 17 steg de mesta, men han bir bara duktigare för var dag som går. De är faktiskt riktigt kul när barnen börjar gå.. skönt så här till sommaren med när man spenderar de mesta av dagarna utomhus.

Har redan börjat vara ute en hel del, igår var jag och barnen ute 2 timmar efter dagis, Hampus älskar o vara ute hemma iaf, gillar inte o vara ute på dagis, vet inte riktigt varför men kanske han kommer gilla det mer när de sköna vädret är här =)

Långt inlägg blevd det och inga bilder från borås ännu.. har inte ens laddat in dom i datorn ännu.. ska göra de sen tänkte jag, de är ju ca 350 bilder så de tar ju sin stund.


hej svejs!!


Kommentarer
Postat av: Anna Ahlvin

Ni måste ha köttbullar till ett helt kompani nu då? =) Gottigott gott är det iaf och dom man köper luktar ju bara PRUTT.

Mille är också en uteråtta och kan spendera all sin vakna tid ute och då framför allt i sandlådan med bilar och spadar. Hur gick tiden så fort för Edwin??? Snart ett år... hua. Duktig kille som tar sig fram här i livet. Må bäst och hoppas att ni får äta köttbullar i morgon med Sebastian! Tjingeling

2010-04-08 @ 22:33:27
URL: http://familjenahlvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0