Familjen

Finns det något underbarare än familjen.

Så som jag älskar dom!!

Vissa dagar vill jag fly fältet när mina barn inte gör annat än bråkar o håller på.. men de räcker egentlgen bara att se på dom så försvinner allt jag känner o så vill jag bara pussa o krama dom!

Älskar att se mina barn tillsammans, 3 grabbar som busar o leker som slåss o kramas.. allt med dom är underbart.

På kvällarna när barnen somnat och jag o staffan städat undan leksaker mm från dagens lek så brukar vi se någon film eller något annat bra på tv.. behöver inte säga så mycket, bara sitta där o ta det lugnt o pusta ut efter dagen.. bara vi!
Ja tills Hampus vaknar.. då de tar en stund för någon av oss att natta honom igen så kan vi äntligen gå och sova.. sen kanske Edvin också vaknar.. Hampus kanske vaknar igen på natten..

Även om jag just då på natten kan bli så trött o bara önska att han ska sova så är de samtidigt så mysigt o få en liten pratstund med honom, att få titta på honom o bara mysa.

Sebastian sover oftast som en stock hela natten igenom, han kan istället vakna extremt tidigt på morgonen o få för sig att spela tv spel så ibland vaknar jag och hör tv spelet musik..

-När jag vakande så var jag sååå sugen på och spela lite fifa street!

Hräliga barn som jag älskar obeskrivligt mycket.. dom gör mig till den jag är, och jag skulle aldrig någonsin vilja ändra på något i mitt liv, ALDRIG!

Kanske lite mer pengar i så fall.. hihi.. men den tiden kommer väl även till mig, hoppas jag..

Staffan min underbara sambo, älskar honom jättesuperdupermycket! Även han har gjort mig till den jag är, han finns alltid där för mig när jag känner mig nere och när jag är glad, vi kan prata om allt.
Vi förstår varandra, respekterar varandra och älskar varandra.

Vi har haft tuffa år med småbarn o allt vad de innebär, trasslig ekonomi, men vi är ännu tillsammans o blir bara starkare o starkare för varje dag som går.



Kommentarer
Postat av: elin hejdenberg

Ja, småbarnstiden kan vara jobbig när man inte hinner med varandra. Men det är viktigt att lyssna på varandra.. Inte ge upp för att det är lite kämpigt. I det svåra blir man stark tillsammans.. Det har vi märk iallafall. Vi är mer starka tillsammans nu, än innan..

Ni har fina barn, ni är fina tillsammans!

Ha en fin dag!

Kramar

2010-04-27 @ 09:27:44
URL: http://elinhejdenberg.blogg.se/
Postat av: Marianne

Låter kanonhärligt. Funderade på om vi skulle komma ut en helg till er. Edvin fyller ju på ons men lör efter el nåt, skulle det går bra för er? kram

2010-04-27 @ 12:02:40
Postat av: Therese

jag förstår precis hur du menar... trots trasslig ekonomi, ungar som inte alltid gör som man vill och en sambo som snarkar för högt ;) , så älskar även jag mitt liv som det ser ut just nu och skulle ALDRIG vilja ändra på det.



Visst, jag och Patrik får sätta oss själva åt sidan, hela tiden.. men vi har ändå varandra.

Vi älskar varandra lika mycket trots att vi inte har råd att unna oss allt vi kanske skulle vilja.



Känslan av att inte alltid behöva göra något för att det ska vara bra... bara va liksom, veta att man alltid kan prata med varandra, att man kommunicerar och hjälps åt oavsett hur tråkigt det är att dammsuga eller vika tvätt... :)



Barnen måste va prio ett, det kan inte vara på nåt annat sätt, för har man tre stycken så finns det inte utrymme för några andra prioriteringar än just barnen, just nu !



Vem vet hur livet ser ut om 10 år ?

Se på mamma.. allt hon "offrade" för oss när vi va små.. sig själv, sina intressen.. men så lever hon ordentligt nu istället :)



Nu svamlade jag mest iväg, men du fattar säkert vad jag menar ...

2010-04-27 @ 17:21:39
URL: http://hedmanlindby.blogg.se/
Postat av: Emily

Marianne: Ja visst kan ni komma på lördagen istället. Vi är hemma =) Ska bli kul att ses!

2010-04-27 @ 22:06:38
URL: http://emilyhallgren.blogg.se/
Postat av: ...

Så underbart att läsa! Det märks att du älskar dina barn mest av allt! Du vågar stå för dina känslor och tankar! Du vågar vara människa.. Du är en bra mamma! Den bästa mamman åt dina barn.



Det betyder massor att bara kunna sitta bredvid varandra i soffan på kvällen, även fast man inte pratar om något speciellt. Det betyder så mycket att bara få sitta bredvid den man älskar och känna hur mycket personen älskar en tillbaka.



Underbart med kärlek!



Kramar

2010-04-28 @ 22:58:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0