Fredag igen..

Fredag idag o ikväll kommer min sebastian hem, längtar. Han ska vara här i 2 veckor sen åker han till kreta med Andreas och Sophie i 2 veckor. Tror han kommer ha det underbart kul där.. lite avis blir jag allt..hehe..

Staffan är nu istan o ska besikta bilen, hoppas den går igenom.

Någon människa var vänlig nog att skicka en länk till mig om en artikel som handlade om amning. Ammar man sina barn i minst 4 månader så minskar risken för astma.. mina barn är ej ammade i 4 månader någon av dom. Sebastian ammade jag i 3,5 mån.. för ingenting då antar jag.. eftersom gränsen var minst 4 mån..?? Samma med Hampus som jag ammade i fem veckor.. för ingenting.. Vilken tur att jag inte ammade Edvin ett dugg då.. för ärligt så hade jag nog inte ammat honom heller i 4 månader. Trivs inte med det riktigt.. Men mina barn har inte astma o inga allergier överhuvudtaget. Du som inte kan släppa det.. LÄGG NER, det är bara skrattretande.

Den människa som en gång påstod att det var mitt fel att Edvin hade rs skulle varit tyst i från början, kunde hört av sig till mig och fråga hur Edvin mådde.. inte en endaste gång hörde jag från henne.. de vänner som är mina riktiga vänner fanns där o ställde upp till 100 % när Edvin var sjuk.

Det var den värsta tiden i mitt liv.. det sista man behöver är anklagelser så jag är glad att jag inte är vän med henne längre..

Ibladn tänker jag tillbaka på hans sjuka tid, även den gången han slöt andas.. det gör så ont att tänka på.. Vi kunde ha förlorat vår älskade son..
Jag kan ännu se honom framför mig när han satt i bilstolen o var helt blå..

Någon mer som vill häva skit över mig, varsågod!


De var jsut en tjej här o sålde majblommor, jag köpte faktiskt.. brukar inte göra det men nu gjorde jag det.


Nu ska jag mysa med Edvin, imorgon blir de Rally.. om det inte är alleles för dåligt väder.

Bye!!!



Kommentarer
Postat av: therese

Hade inte tänkt kommentera.. men som du skriver.. patetiskt :)

Men jag kan ändå inte låta bli.. måste bara fråga denna tragiska människa som skickat länken



" HUR KOMMER DET SIG, ATT SVERIGE SOM ÄR ETT AV VÄRLDENS AMMNINGSTÄTASTE LAND, OXÅ ÄR ETT AV VÄRLDENS MEST ALLERGITÄTASTE?"



Info om detta finns på statistiska centralbyrån för dem som vill läsa vidare.



Mina barn är inte

heller ammade 4 månader.. inga allergier här heller.. :) Märkligt.. dom borde ju va fulla av alla möjliga allergier kan man tycka..



Kram och hoppas bilen går igenom såklart !!!

2010-04-16 @ 13:44:16
URL: http://hedmanlindby.blogg.se/
Postat av: Lina

har aldrig hört att barn kan få astma om man inte ammar minst 4 månader. Johlene ammade jag ca 2 månader o Julius i 3 månader o dom har ingen astma o mår jätte bra dom är nästan aldrig sjuka så de där tror jag inte på....

Jag är glad för eran skull o Edvins att han blev o är bättre efter rs usch så hemskt me såna sjukdomar men han verkar vara en stark kille

sköt om er kram

2010-04-16 @ 13:53:28
URL: http://www.johleneojulius.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Vart är det Rally i morgon?

2010-04-16 @ 21:22:48
Postat av: Linda

Har aldrig hört något så idiotiskt förr.

Jag ammade aldrig mina barn i 4 månader heller för mjölken räckte inte så länge. Och mina barn har då ingen astma eller nån allergi heller för den delen.

2010-04-16 @ 23:52:27
URL: http://isakliam.blogg.se/
Postat av: Anna Ahlvin

Ja du.. det verkar finnas folk till vad som helst. Kan ju säga till den som "hoppas på dig" ang amning att det är BULLSHIT va det gäller amning och astma. Jag ammade min son i över ett halvår och dottern i max en månad. Hon har varit hur frisk som helst medans den ammade sonen har VÄRSTA astman och fick RSvirus som spädbarn. Att folk bara har mage att anklaga andra människor! Jag brukar sällan eller aldrig kommentera såna här inlägg då det gäller påhopp mellan vuxna människor, men jag kunde faktiskt inte låta bli Emily!!! Du är en UNDERBAR mamma till dina pojkar och gör efter konstens alla "regler" för att hjälpa dem på sin väg upp i livet. Tro inget annat, vad "folk" än får för sig att kasta efter dig!!!!! Trevlig helg! /Anna

2010-04-17 @ 22:40:47
Postat av: elin hejdenberg

Jag tror nog minsann att denna person inte riktigt vet vad den pratar om. Så ALLA som inte blivit ammade i MINST 4 månader får astma.. Jaja...personen får väl tro på det då. Så då kommer min Ludde få astma, så då är det väl lika bra att förbereda mig å läkarna på det nu redan då. Underbart! =)

Å detta med att anklaga dig för RSviruset! LÅGT!!! Hur fan kan man säga så? Jag tror personen är avis på dina fina barn å ditt liv, för ingen normal person skulle säga så! Jag tycker du är en underbar mamma till dina pojkar!

2010-04-18 @ 15:54:30
URL: http://elinhejdenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0