Trist väder

Jag står inte ut med detta väder längre.. vill ha tillbaka våren nu.. de som var så skönt ute för bara några dagar sen. Nu fryser jag konstant.

Idag var de drop in fika på dagis, trevligt o vara där en stund. Kollade på barnens alla fina teckningar o sånt dom gjort i ateljen, de är verkligen duktiga allihop =)
Fick brev idag om att man numer kan få 15 timmar /vecka gratis från 3 års ålder istället för fyra.
De måste vara så att de som bestämmer anser att dagis är så viktigt i dagens läge o därför vill att fler barn ska börja. Nu kommer jag inte kunna utnyttja detta med Hampus i höst när han är 3 eftersom jag kommer behöva ha honom mer än 15 timmar, men kanonbra för alla som är mammalediga/arbetslösa.

Har börjat fundera på om jag ska börja använda våran Emmaljunga scooter till Edvin nu, den är ju framåtvänd men han är snart ett år och börjar bli nyfiekn på allt så jag tror han är redo o sitta framåt nu. Vill ju inte ha framåt för tidigt då experterna säger att de kan bli för mycket intryck för de små och att dom får trygghet av att se mamma/pappa.

Skulle behövt en ståbräda till den bara, våran som vi har nu passar inte.. =(

Imorgon ska kag nog till visby en sväng o handla lite presenter till min son. Staffan slutar kl 1 så då åker jag efter han kommit hem så kan jag kolla i lugn o ro utan nåt barn.

Hejsvejs!!


Kommentarer
Postat av: Linda

Det spelar ingen roll om du har han där mer än 15 timmar. Dom drar av en summa på räkningen ändå, Liam är på dagis 20 timmar i veckan och kommunen har dragit av 230 kr på vår sen han fyllde 4. Så det borde dom göra på eran oxå kan jag tycka.

2010-04-22 @ 22:24:52
URL: http://isakliam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0