Mycket..

ja det är mycket som snurrar i huvudet nu..
mest Elin.. och Malin... Elin.. o Malin...  Så fel.. orättvist.. Varför??!!

Jag känner inte Elin men jag vet att hon är en av de starkaste människorna på denna jord, så positiv, så full av liv.. Hon förtjänar att få leva sitt liv... Mirakel händer ibland.. kan det ske ett nu??!!!!

Malin jag finns här alltid, kom ihåg det.


Sen är det som alltid ekonomiska bekymmer. Ungarna behöver alltid ngt när man har minst pengar.. Egentligen ska jag inte klaga. Jag har mina barn här, min sambo, jag är frisk.. men pengar är ju så jävla viktigt, allt handlar om pengar ALLTID! Hatar det!

En del köper grejer till sina barn hela tiden, tom ensamstående.. hur gör man för att ha råd.. leva på kredit?? Nej TACK! Leva på föräldrar, syskon osv.. NEJ Tack!!

Vi är nog de enda som inte har platt tv tex.. för vi tycker de är fullkomligt onödigt när vi har en fungerande tjock tv.. och att köpa en onödig grej på kredit eller skattepengar, nej de gör vi inte.. pajar tv så blir vi mer eller mindre tvungna men som de är nu funkar tv utmärkt..

I Januari köpte vi en efterlängtad diskmaskin på avbetalning för då var alla andra stora krediter avbetlada så då belönade vi oss med det och nu har vi bara diskmaskinen kavr att betala på. Änbdå räcker inte pengarna till..

Nej som sagt jag förstår inte hur en del folk kan köpa saker till sina barn konstant, jag är glad om jag har råd med de dom måste ha och födelsedagspresenter o julklappar...

Sluta o svammla o gå upp och sova, ja de låter bra.

Föresten idag cykla vi allihop till min mamma i lärbro, sebastian var så duktig som orkade hela vägen. De blev ganska många pauser för o dricka, klia sig på armen/benet o kissa men han klagade inte mycket.
Så mycket beröm fick han!!!

God natt!


Kommentarer
Postat av: Anna Ahlvin

Vi har också en tjocktv och den funkar finfint =D

Hoppas att allt är bra med er alla!

2010-08-07 @ 08:09:34
URL: http://familjenahlvin.blogg.se/
Postat av: Therese

Nej leva på kredit är ju de dummaste man kan göra... ibland är det nödvändigt att handla nåt på kredit, men att köpa en massa bara för sakens skull.. det är bara dumt !



Och att leva på föräldrar och syskon.. då skulle jag skämmas.. hur kan man göra det ? att inte kunna stå på egna ben, fast man är vuxen.. nej det är pinsamt ! You know what I mean :)



Visst kan man låna pengar av sina föräldrar eller syskon i krissituation, men jag ser alltid till att betala tillbaka, för mig är det viktigt ! A och O !!



Vi har en platt TV, men skulle inte haft det om våran tjock TV inte hade gått sönder.. då hade den gamla tjocka tv:n fått hänga med ett tag till !



Kramar

2010-08-07 @ 12:22:20
URL: http://hedmanlindby.blogg.se/
Postat av: Marianne

Förstår dig. Pengar/ekonomin är det eviga bekymmret. Det krävs att man jobbar heltid båda två för att få det att funka....

Sebastian var jätteduktig som orkade cykla så långt. Det är ju en bra bit dit. Hälsa alla....

2010-08-07 @ 17:00:11
Postat av: terese

ja min tankar snurrar ständigt oxå hos elin... denne kämpe...

det där med ekonomi känner jag igen.. ja fy fan va det är jobbigt.. å jag är så slösig när jag då får nån extra krona.. inte för att det händer så ofta. jag violl oxå klara mig själv.. men jag ska inte sticka under stolen med att pappa ibland hjälper mig när det verkligen krisar... tex med caspers glasögon, dom brukar gå på 3000.. å de e ju inte bara de han behöver.. man att bara spontanshoppa en massa grejer som man tycker är fina är inte min grej... ja tänk om mn slapp tänka på pengar, så mycket lättare allt hade vart!!

2010-08-07 @ 18:51:24
URL: http://www.metrobloggen.se/memyselfandcasp
Postat av: terese

ps.. jag har oxå en tjock tv... å den funkar prima... fick den av en kompis som skulle köpa ny....en platt tv kommer jag inte ha råd men inom de närmaste 30 åren haha

2010-08-08 @ 11:41:18
URL: http://www.metrobloggen.se/memyselfandcasp
Postat av: Jenny Hallgren

Jag har också mina tankar hos Elin, jag känner inte henne heller.. Hon är en väldigt stark tjej...

2010-08-10 @ 14:19:49
URL: http://www.metrobloggen.se/hallgrenjenny

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0