Helgen

Ja söndag är här o helgen är slut, springer iväg i en rasslande fart.

Igår var vi i visby o grattade min mormor som fyllde år i fredags.. 75 tror jag.. :)

Annars hände det inte så mycket igår, ja sebastian kom hem igen. De förgyllde min dag så de räcker o blir över.
Han var vääääldigt trött eftersom han varit uppe tidigt för att spela hockey i hemse, samling 08:15. så dom var nog uppe senast 6 iaf.
De märktes att han var trött då han var extra stimmig o bråkig. men livet är inte desamma utan hans bråk o såklart utan hans mys :)

Idag började dagen ganska tidigt tycker jag eftersom de var hockeyträning. Sebastian stod i mål och var även med på målvaktsträningen efteråt så när jag kom och hämtade honom möttes jag av en slutkörd sebastian och några glada tränare. Sebastian fick mycket beröm för en bra träning o han är väldigt duktig imål, så härligt att höra!! Så nu ska han stå i mål varje söndags träning o spela ute på onsdagar.
De berättade även en del om matcherna i hemse igår, ALLA i Graip hade varit så duktiga. Vann alla sina matcher. Visby/Roma hade inte en suck.. haha! =)

Fick även höra att sebastian hade förstått sin position som forward väldigt bra och stått precis rätt vid mål men även hjälpt till bra hemåt. Han har verkligen utvecklats på sistonde.


Sen har vi delat ut lite korv som sebastian sålt till några grannar här, via hockeyn då så alla pengar går dit.

Nu ikväll blev de luciatåg i slite kyrka, sebastian var stjärngosse. Enda killen som var med så ett extra plus till honom, eller hur :)

Det var väldigt fint o mysigt att se luciatåget där, blev sån härlig stämning.
Kände mig riktigt stolt av att se min fina son stå där framme, blev nästan lite tårögd. Han är ju så stor. Var har åren tagit vägen?!!
Har ju sett luciatåg med honom varje år sen han började på dagis när han var 1 år men tror denna gång kändes rakt in i hjärtat på ett annat sätt.

Lucia på dagis har alltid varit väldigt mysigt med, självklart har jag alltid varit stolt över honom.
Kommer ihåg första¨året han var med, kanske även andra då hade dom lucia på dagiset, tidigt tidigt på morgonen när det ännu var mörkt. Det var kanon mysigt. Sen blev det lite för trång för alla föräldrar, morföräldrar, syskon som ville se så dom flyttade det till cementahallen, där är det ju ganska mörkt så då blev det inte lika tidigt.
Där var också väldigt mysigt och stort. Man kunde sitta o fika i lugn och ro efteråt medans barnen sprang runt o härjade.
Annat är det nu sen dom slog ihop alla dagis, då är det utomhus.
SVINKALLT och totalt OMYSIGT! Tyvärr.

Förra året var det ännu inte så kallt som iår så då kunde Hampus ha ett fleece set under men i år är det riktigt kallt så det blir att ha overoll under. Så mina grabbar kommer se ut som små runda bollar eller nåt...
Känns trist att skriva detta men jag längtar inte tills imorgon.
Men barnen, ja framförallt Hampus vill ju vara med och längtar.
Sen tror jag att jag kommer känna mig stolt mitt i allt frysande, tror otror, jag vet!

Ikväll är jag trött som aldrig förr känns det. Måste somna i tid.
barnen 'är lediga imorgon nu när jag har lov så någon som är fikasugen så är jag hemma!!
(om nu någon orkat läsa hela inlägget)


Kommentarer
Postat av: Anna

Tack så mycket! Hon var mycket stolt och nöjd med sin insats=)

2010-12-14 @ 18:39:31
URL: http://familjenahlvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0