Poliskontroll

igår hade dom poliskontroll i slite. Jag blev stoppad, körkortskoll o nykterhetstest (heter de så?) Jag klarade mig!
Var dock inte orolig..

Tredje gången jag blivit stoppad under mina snart 5 år med körkort..

Ibland när man kör korta sträckor i slite så kan jag lämna väskan hemma, där plånbok med körkort ligger. men ska nog ta med körkortet varje gång, man vet ju aldrig.

Rätt va det är så står dom där.. böter för att inte ha körkort med sig känns väääääldigt onödigt.
Om man nu får böter, kanske bara en varning, inte värt o riskera iaf.

Strax ska mina små barn hämtas, måste bara äta något först.

Hejsvejs!


Kommentarer
Postat av: elin

Har man inter körkort med sig så kollar dom det i sin dator, sen har man 3 veckor på sig att komma in till polisen och visa upp det. Inga böter eller varning, bara man kommer in och visar upp det.

tror det är nytt för i år.

2010-12-16 @ 13:39:17
URL: http://thestyleismine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0