Redan torsdag

Dagarna flyger iväg. Men inte snön tyvärr..
Är riktigt trött på den.

Igår fick jag huvudvärk, kunde knappt röra mig. Det började på em och när jag hämtade hampus på dagis vid halv 3 så blev de inte bättre. Alla barn skulle ut så det var fullt ös i hallen. Förstår inte hur fröknarna klarar av den ljudnivån, inte barnen heller för den delen.
Hämtar numer kl 1 de flesta dagar, vilket är bättre. Det är mycket lugnare vid den tiden.
På onsdagar går sebastian på onsdagsmix o de slutar kl 3 så av den anledningen hämtar jag hampus halv 3 på onsdagar.
Känner nu efter denna veckan att de nya tiderna är bättre, Edvins rutiner blir inte helt upp och ner när jag bara behöver gå 1 gång för att hämta. Hampus var dessutom riktigt glad att ha varit med på gympan på tisdagar.

Iaf så låg jag mest hela kvällen igår, somnade på soffan runt 8 och vaknade halv 12. gick upp i sängen o sov vidare nån timme tills Hampus vakna, efter en stund vakan även Edvin.

Väckte staffan som tog barnen då jag ännu kände mig lite dålig.

Idag mår jag bättre.

I förrgår så kom Jenny och henns vän Anna hit o hälsade på, sebastian ville sen följa med jenny hem. Han åt mat där och sen följde jenny honom hem. Då hade hon köpt med sig semlor till barnen. Vilket var uppskattat.

Jag själv var på föräldramöte i tisdags, handlade mest om vad barnen gör på nätet, hur ofta dom sitter vid datorn, spelar tv-spel o ser tv. vad dom gör med sina mobiler. Kändes inte aktuellt för mig ännu då sebastian enbart spelar på datorn än så länge. Han har inte heller någon mobil och de kommer han inte få på bra många år heller.
Tycker vi är väldigt bra på att se till så han inte spelar för länge åt gången, det enda jag kunde bli bättre på är att han inte ser på tv så mycket, men jag själv är en tv människa så först ska jag själv skärpa mig.

"Barn gör som man gör inte som man säger"

Hampus blev väldigt ledsen när sebastian fick följa med och inte han så jenny lovade honom att han skulle få följa med dagen efter som var igår. Så jenny kom hut vid 3 tiden igår och hämtade honom.
Han var jätteglad att bara han skulle få följa med Jenny, inte sebastian och inte Edvin. bara Hampus!
Han hade jättekul vid jenny och åt mycket mat där. Sen kom jenny hit med honom vid 6 tiden igen.

Ungarna älskar sin moster!

Jag har ibland skrivit att jag hatar o ha delad vårdnad. Det är jobbigt att inte få träffa min son så ofta som jag vill men nu när situationen är som den är så är jag väldigt glad att de är just andreas som är sebastians pappa.
Han har tagit sitt ansvar från start. Alltid ställt upp! Han ser alltid till sebastian bästa och lyssnar på honom.
Jag och A grälar aldrig, tror aldrig vi varit arga på varandra. Visst kan man ibland bli irriterad och så men oftast går de över lika snabbt.
Nu har A dessutom träffat en tjej som även hon är toppen. Det känns väldigt viktigt för mig då hon är en viktig människa i sebastians liv numer.

Sebastian lärare brukar säga att hon tycker de är så bra att jag o andreas är vänner då det är väldigt ovanligt bland separerade föräldrar och hon märker att sebastian mår bra trots varannan veckas boende. Det känns tryggt att höra. Kan tänka mig att man som lärare stöter på en hel del barn som mår väldigt dåligt då föräldrarna bara tänker på sig själva och inte ser till barnens bästa, som skriker på varann så fort som ses och använder barnen för att hota varandra. Alltså använder sina barn som verktyg! Finns även allför många pappor (säkert några mammor med) som bara struntar i sina barn.

Jag syftar inte på någon särskild utan bara allmänt så ingen som läser behöver ta åt sig


Det blev ett långt inlägg idag.. så nu får jag avsluta.. haha..
Edvin ligger och sover men vaknar säkert när som helst..

Bye!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0