Snö

De fortsätter att snöa.. *suck*..
idag är de i alla fall kramsnö, kanske ja o barnen kan bygga en snögubbe sen när ja hämtat dom.
Lovade dom i morse att ja skulle leta fram näsa, ögon o sånt man kan ha på snögubben ifall vi ska bygga en.

Har precis nu varit ute o skottat lite, lär väl snart va lika mycket igen men de viktigaste var att få bort vallen som blir när plogen kört förbi.

Vet snart inte vad man ska göra av snön längre, de är höga berg runt huset..

Passade på o fota lite.















De är ganska fint med snön tycker jag, men när de bara kommer mer o mer för var dag så blir de jobbigt.
På en del ställen är de plogansvariga helt värdelösa, ibland kan de ligga en stor vall mitt på gångbanan,
-Hallå hur tänkte ni här??
Jag har faktiskt en barnvagn att komma fram med!
Staffan har skottat ytterligar en gång där vid övergångstället som jag skrev om för ett par dagar sen.. men de är inte vårat ansvar.

Efter sprotlovet så tycker jag snön kan få försvinna, de lär ju inte ta en dag med tanke på mängden, de kommer säkert finnas spår från snöhögarna flera månader efter de börjat smälta bort.

Vila lite med en kopp kaffe innen Edvin vaknar, Ja tack!


Kommentarer
Postat av: .

Jäklar vad snö. Det är så irriterande när dom inte sköter sitt jobb.. Här är det precis samma sak. Jag kan inte ens ta mig till tåger pga för mycket snö vid gångbanorna.



Kaffe!! Det ska jag också göra!!

2010-02-23 @ 10:59:45
Postat av: elin

Herregud alltså, de är ju helt sanslöst hur mycket snö det kommit, och som sagt. det slutar ju aldrig. det är faktiskt deprimerande. Visst är det fint men det kunde väl få vara med måtta? haha puss

2010-02-23 @ 15:13:10
URL: http://guteelin.blogg.se/
Postat av: Therese

Fy bunblan för all snö.. inge kul att ge sig ut alls.. fy !

2010-02-23 @ 20:03:43
URL: http://hedmanlindby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0