Tisdag

På tisdagar brukar vi oftast gå till musiklekis men förra veckan var hampus sjuk o idag är Edvin sjuk. Så vi är hemma. Hampus är på dagis idag, har ju ändrat hans tider lite. Lika många timmar som innan men han går på tisdagar med. Jag hämtar lite tidigare istället.

Ni som bor i slite och som brukar gå mellan skolan och idrottshallen, har kanske ofta tänkt att dom är väldigt dåliga på att skotta där man går över vägen, köra över med barnvagn där är (var) nästan omöjligt.

Varje vinter sen vi flytta hit har jag tänkt på det.. dom skottar en bit på cykelbanan men struntar i biten mellan bommarna. Det är livsfarligt.. det blir som en kulle rakt ner i vägen. Tänk om ett litet barn halkar där rakt ut i vägen..
Tidigare vintrar så har ju snön försvunnit snabbare så man har ganska snabbt kunnat gå över där som vanligt.

Men denna vinter så ligger snön kvar, de kommer bara mer o mer dessutom.
jag har fått gå runt flera ggr, alltså varit tvungen att gå på stora vägen för att jag inte kunnat ta mig med vagnen.

Men i söndags kväll sa jag till staffan

- Du får gå upp dit o skotta, de funkar inte o springa runt varje morgon, hinner inte alltid de heller.

Så han gjorde det, tog nästan 1,5 timme. Nu kan man gå där med barnvagn igen.

Ska det verkligen vara så, att man själv ska behöva skotta för att de ansvariga struntar i vissa ställen.

Detta övergångställe används varje dag av alla skolbarn då de går till idrottshallen eller ishallen. Det borde ju prioriteras för deras skull iaf.
Även dagis använder det iböand då de går ner till skogen.

Fruktansvärt dålig stil av de ansvariga. Tycker jag.





Kommentarer
Postat av: Lina

va staffan är duktig :)

2010-02-16 @ 11:21:32
URL: http://www.johleneojulius.bloggplatsen.se
Postat av: Therese

Jag tycker det är mycket märkligt att inte skolan reagerat som går där över varje dag både en och två gånger.. dom borde ju se det som en säkerhetsfara, och kontakta den som är ansvarig.. suck alltså.. :( De e ju verkligen inte meningen att Staffan ska behöva göra det.. Han får skicka räkningen till kommunen.. haha, undrar vad dom skulle säga å :)

2010-02-16 @ 11:46:26
URL: http://hedmanlindby.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra gjort! Tänkte faktiskt på det idag när jag gick där... ingen kulle! Å gissa om man blev glad =)

2010-02-16 @ 13:58:20
Postat av: Jenny Hallgren

Nej, man vet ju aldrig med han...

Men får hoppas att han vill följa med i dag...

Underbara ungar <3 Älskar dom så mycket...

Glad att jag har dom i mitt liv.. <3

2010-02-17 @ 06:43:09
URL: http://hallgrenjenny.blogg.se/
Postat av: Kent

Hälsa Staffan att han varit riktigt duktig!!! Av någon anledning så har firman som skottar där inte upptäckt att bomarna som satt där för 5 år sen har bytts ut mot öppningsbara. Men det vore väll för mycket begärt att dom kliver ur maskinen och öppnar en bom.

2010-02-17 @ 10:43:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0