TRÖTT

Jag är sjukt trött.. vill att staffan kommer hem nu!
Jenny är ju här, kom för nån timma sen som tur är.
Barnen har verkligen tagit alla mina krafter idag..

Hampus hittar på bus konstant!!!!
Sebastian och Hampus slås o bråkar typ hela tiden!
Edvin är än så länge ganska lugn o snäll.. utforskar allt.. men Hampus bara måste slå, knuffa, sparka, sitta på honom..
Ja så att finnas för all barn o samtidigt vara någorlunda människa är inte lätt.. inte sånna här dagar.

Jag försöker prata med barnen, förklara o förklara ytterligare men ändå så gör dom samma saker om o om igen!

Hampus behöver dagis! Han behöver allt som finns där, han är ännu för sjuk för att gå men lite för pigg att vara hemma o inte göra så mycket..
Imorgon ska jag nog gå ut en sväng men han har ännu en hemsk hosta. Vill ju inte den ska bli värre heller.

När Jenny kom satte jag Hampus o sebastian i badet, hon fick sitta där vid dom medans jag skurade hela köket. Såg för jävligt ut efter lunchen.. efter maten blir de ju alltid kladd o spill men detta var värre än vanligt..

Man kunde tro att ett helt dagis ätit mat hos oss...

Ja fy fan vad jag klagar!
Men detta är min verklighet idag.
Imorgon hoppas o tror jag att de kommer se annorlunda ut.




Kommentarer
Postat av: Therese

Förstår precis vad du menar.. dom där dagarna när allt bara är kaos.. barnen känner av och uttnyttjar läget direkt..! Dagis är viktigt, mer eller mindre. Wilma är inte lika busig dom dagar hon är hemma, men jag anser ändå att dagis ger henne msssor.

Sen kan jag tro att du inte sovit så mycket, med tanke på Hampus hosta.. ibland önskar man att man vore man.. som kunde sova sig igenom nätterna oavsett hostande barn och täppta snörvlande näsor.

I morgon är säkert en bättre dag :) Kram

2010-02-09 @ 15:53:22
URL: http://hedmanlindby.blogg.se/
Postat av: Marianne

Oj oj oj, det låter som du har det jättejobbigt. Det är ju tur att du har Jenny där som kan hjälpa dig lite grann. Inte lätt att vara småbarnsmamma, men som tröst är att dom blir stora väldigt fort. :)

Jättestror kram till dig Emily!!

2010-02-09 @ 19:08:00
Postat av: malin

ojoj.. hu .. vet precis hur jobbigt det kan va,och hur trött man är.. hoppas snart dina barn är friska! ja dagis är jätte bra för våra barn! Jag är så glad att man kan få ha barnen där även om man är arbetslös eller mammaledig, kramar

2010-02-09 @ 23:45:53
URL: http://pancaks.webblogg.se/
Postat av: .

Så är det här hemma också. Det bråkas jämt. sparkas, slåss, bits och nyps. Man kan bli tokig! Och man känner att man kan bryta ihop helt. Och det blir ju extra mycket när barnen är hemma. Så man är ju glad att dagis finns. Men som du sa att det är helt sjukt hur dom har tänkt med allt. Man vill ju som förälder känna sig trygg när man går ifrån dagis efter lämning, att barnen blir sedda. Jag fick veta igår kväll att det var två dagis här där dom fick hålla barnen inomhus flera dagar i rad (inkl vårt dagis) för att det gick runt en man i skogen och smög.

2010-02-10 @ 07:12:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0