Allvaret har börjat..

Ja denna vecka börjar allt igen, Sebastian ska i skolan o Hampus på dagis. För sebastian började skolan i fredags men eftersom han var hos Andreas då så börjar allvaret för mig idag. Upp tidigt, få i barnen lite frukost på med kläder o sen alla ytterkläder.. ja de tar tid men trots att barnen inte lyssnade så bra så tog de bara 10 minuter för mig o klä på barnen o mig själv..

Kl 13 ska jag hämta sebastian o halv 3 Hampus så de blir ett par turer fram o tillbaka idag..
Imorgon är hampus ledig så då ska vi gå på musiklekis. Ska bli trevligt, var ju ett tag sen.

Annars har helgen varit ganska lugn.

Ifredags hade jag besök här av Linda och Liam.
Liam och Hampus lekte jättebra tillsammans.
Jag och Linda drack kaffe o snackde om allt möjligt..
I fredags kväll såg jag och staffan, "Flickan som lekte med elden". Den var jättbra!

I lördags åkte vi o hälsade på barnens farmor. Fikade o hade de trevligt.

Igår söndag så var vi bjudna till min farmor på lunch. Även mamma, Jenny, Manne och pappa var där.
De bjöds på god mat o gott fika.
Vi är där så sällan så de var trevligt.

Jag tycker ofta de är lite jobbigt o åka iväg med barnen sådär.. hemma så spelar dom fotbollsmatch, har brottning o allt sånt som killar gillar, de sitter sällan stilla. Vilket jag inte tycker dom behöver då dom är barn, men när man åker iväg så kan jag tycka de känns jobbigt att dom är så mycket i farten hela tiden. jag hoppas dom vi besöker förstår att dom är barn o de kliar i benen hela tiden..
ibland känns de som att mina barn är dom enda i helas världen som busar, springer o aldrig kan sitta stilla. Men de kanske är fel.

Nu ska ja äta lite frukost!

bye!


Kommentarer
Postat av: elin

hahaha... jadu. där har du fel. Vi har ju faktiskt en liten holly som e precis lika vild som hampus:) fast kanske på ett mera "tjejigt" sätt. om du förstår vad jag menar.

2010-01-11 @ 10:17:01
URL: http://guteelin.blogg.se/
Postat av: Anna Ahlvin

Mille går också in under den beskrivningen. Still var han inte ens i min magen. Så varför börja med det när man väl får springyta? Haha. Folk får helt enkelt gilla läget eller låta oss vara ifred! Ha en bra dag!

2010-01-11 @ 13:38:59
URL: http://familjenahlvin.blogg.se/
Postat av: terese

ja nog har du fel där emily.. alla eller dom allra flesta barn är ju så.. hemskt vore det annars.. hihi

2010-01-11 @ 18:52:31
URL: http://www.metrobloggen.se/memyselfandcasp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0