Fullt upp..

Ja de kan man säga att de varit idag, upp med alla barn iväg till skola o dagis, vidare till Therese för o åka till stan. Wilma skulle på koll på barnmottagning, inget allvarlig bara en rutinkoll, passade på o beställa fotbollskläder till sebastian när ja ändå var istan o tog en tripp förbi jysk med. Handlade en uppblåsbar säng som vi ska ha som gästsäng, mest till min syster johanna o hennes sambo. De kommer ju snart hit. Längtar!!

Vi åt lite mat innan vi åkte vidare hemåt, lite kaffe vid Therese innan vi skulle hämta alla barn.

Hampus har idag klarat hela dagen utan att pinka eller bajsa på sig, duktig kille =)
Sparar ju genast in lite pengar på att han bara har nattblöja.

Therese o barnen följde med hit innan de var dags för Emil o sebastian att träna fotboll, medans de tränade grillade vi andra korv här hemma. Satt ute o åt. Skönt att kunna göra det med alla barn.

Hämtade sebbe på träning, hem o  få i honom lite mat, få in honom i duschen o lägga barnen.

Sen har jag dammsugit, skurat golv o fixat med tvätt o staffan har klippt gräset.

Vi fick för nån dag sen lite oväntade extra pengar, tänk o ha de så varje månad.. hade jag haft ett jobb hade vi kunnat ha det så.. slippa pussla varje månad för o få allt o gå ihop.. skulle vi haft så här mycket pengar hade ja kunnat köpa klöder till mig o barnen varje månad om jag ville, gå på bio, bowla, äta middag ute eller vad vi nu skulle vilja.. de är lyx o ha det så anser jag.
Eftersom de är så mycket man behöver ha men som man oftast får strunta i för att man måste prioritera så har vi nu passat på o handlat lite sånt, bla gästsängen jag köpte på jysk idag.

Nu vaknade Hampus, skriver mer vid annat tillfälle.

Kommentarer
Postat av: malin

skönt att ha lite extra pengar.. något jag med skulle behöva.. längtar tills ja börjar jobba o får klok lön.. en hel lön =) hade verkligen varit kanon alltså =)

2010-06-03 @ 20:03:42
URL: http://malinhejdenberg.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0