Alla dagar är inte lika bra..

Nu har jag inte skrivit på hela helgen så jag ska kortfattat skriva vad vi gjort.

Lördag: Hockey Hockey hockey.. ett par timmar iaf. Grabbarna blir bara duktigare o duktigare!
På em tog vi oss en promenad i de sköna vädret.

Söndag: Sebastian var bjuden på kalas. Och eftersom de var i bofinkens lokal som är precis granne vid therese så var vi andra där så länge. Sen ville therese grilla som dom gjort nån kväll tidigare så vi käkade tillsammans. Underbart gott var det.
Grillat kött, klyftpotatis, sallad, fetaoströra! Helt fantastiskt gott.

Idag efter barnen var lämnade så åkte jag o jenny till lärbro. Vi skulle kolla till mammas katt som varit sjuk några dagar. Mamma jobbade.
Vi bestmde oss för att försöka få tag i en veterinär då han var så dålig. Enda veterinären med akuttid som vi fick tag på var den i roma så vi åkte dit.
I samma veva ringde dagis o sa att hampus inte var helt pigg. Självklart hämtar jag hem honom på direkten men hade lite svårt just idag så jag ringde staffan som var där på ett ögonblick.
Skönt att hans jobb ligger i slite =)

Vi kom fram till roma och de tog blodprov på honom. Provsvaren var inte alls bra så veterinären rekommenderade avlivning, då medicin bara skulle förlänga lidandet.

Så våran  (mammas) fina Junior somnade idag in, 10 år gammal.

Det är alltid jobbigt att förlora sina husdjur men den som tog det hårdast var sebastian. Efter vi pratat lite förstod han att Junior nu mår bra och bor i katthimlen med sina kompisar.
Det där med döden är aldrig lätt att förklara för ett barn. Jag vet inte själv vad som händer.

Jag kom sedan hem till staffan o Hampus som just hämtat sebastian och även gabriel som skulle följa med hem idag. Staffan åkte och jobbade och vi lekte här hemma.

Hampus är inte helt pigg, väldigt sur.. kastar grejer, slås, sparkas o är allmänt jävlig (värre än vanligt)
Funderade på att säga upp mig som mamma förut då mitt t¨ålamod var helt slut.
Han ska vara hemma imorgon med..
Mysigt? Javist
Jobbigt? Ja, det med!

Han kräver aktiviteter hela tiden, men eftersom jag har Edvin med så kan jag inte undethålla Hampus hela tiden. Så fort jag ska somna Edvin, eller mata eller byta blöja ja då passar Hampus på o göra tusen grejer som han inte ska. Ibland kan jag bli galen.
Så han behöver få vara på dagis ett par timmar för o göra av med lite energi.

Jag kommer ihåg när jag bara hade sebastian, när han ännu var bebis. vad lätt allt var då.. haha.. bara en liten bebis som inte kräver så mycket, närhet och mat, ren blöja förstås..

Edvin har passerat den tiden.. Vägrar ligga still på skötbordet, de är lagom kul när man ska byta bajsblöja =)
Öppnar alla skåp, klämmer sig ibland med.. ska ställa sig mot allt, äben sånt som kan tippa så de gäller att ALLTID vara där. Inte alltid lätt när man har en busig Hampus med..

Förstå mig rätt nu, jag älskar åldern edvin är i nu, de händer så otroligt mycket nu.
Han börjar mer o mer bli en "egen person".

En sak som jag är väldigt glad över är att Edvin som haft lite svårt för hemmalagad mat nu ÄLSKAR det! Yes!!!
Blir för dyrt med bara burkmat. Burkarna är väldigt bra o ta till om man ska iväg eller lagar mat som han inte kan äta. Så jag är glad att han äter det med, men hemmalgat är bäst o billigast!

Vårat lekrum är KAOS! Tänkte städa där nu ska bara lägga in lite bilder först.













Det var allt för idag!

hejsvejs!






Kommentarer
Postat av: Therese

Glöm inte att den som "missförstår" det du skriver och tror att du skulle älska dina barn mindre... har inte fått prova på det verkliga livet med barn ännu..och framförallt inte konsten att ta hand om flera... deras tid är bara lugnet före stormen...:)

Vad är det nu de heter ?! Skrattar bäst som skrattar sist ...:)



Barn är underbara, fantastiska mysiga och härliga.. men långt ifrån hela tiden.. !

Men.. är inte det viktigaste att man fortsätter att älska dem, villkorslöst ?

Det tycker jag är att vara mamma på riktigt !

2010-03-08 @ 21:36:28
URL: http://hedmanlindby.blogg.se/
Postat av: Anna Ahlvin

Min kloka gamla mormor som tyvärr inte finns hos oss längre sa ofta; "Den dagen man slutar att vara trött på att vara mamma slutar man även att älska sina barn." Jag säger som ALfons Åberg; Tänk va tråkigt det hade varit med julafton jämt. Då har man inget att se fram emot nästa dag! =) Gud va jag svamlar hehe... men jag har "en hampus" här hemma jag oxå som jag mer än gärna lägger på kvällen för att få lugn och ro. Det bästa är ju dock morgonen därpå då man ÄNTLIGEN får umgås med honom igen!

2010-03-09 @ 07:14:13
URL: http://familjenahlvin.blogg.se/
Postat av: .

Jag förstår dig till tusen! Och eftersom våra grabbar är så lika till sättet så förstår jag dig ännu mer! Det är verkligen skillnad på två barn och tre barn. Jag kan bli helt slut då armarna inte räcker till. Men vad är det som gör att man inte älskar sina barn lika mycket för att man blir trött och inte känner ork? Låt folk tycka och tänka vad dom vill, du vet bäst och jag vet att du älskar dina barn!!

2010-03-09 @ 09:50:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0