Update

Idag hade jag hoppats på sovmorgon men icke! Kl 6 tyckte både Edvin o Hampus att de var dags o stiga upp.
Vi hade morgonmys o när kl börja närma sig halv 10 så kom jenny hit som var så snäll o tog hand om Edvin medans jag o Hampus for till vc för 2,5 år koll.
Han var väldigt spänd inför vad som skulle hända, sist vi var där så var de ju spruta så han var lite orolig för att de var de som skulle ske igen men försäkrade sig flera ggr om att de inte var så.

- Mamma, ingen spruta va??

När vi kom in fråga han även bvc - Anki samma sak o han fick samma svar igen.
Så han blev lite lugnare.

Hon frågade honom lite grejer och kollade på hans sätt o röra sig.. ja alla ni som har barn över den åldern vet ju vad dom kollar och så.
Han klarade alla "tester".

Vi pratade även om hans sovproblem, hon hade inte så mycket ideer att komma med men trodde det berodde på att han drömmer om allt som skett under dagen och bearbetar det så, det går väl över.
Ett förslag hon hade var att han inte skulle se ngt på tv 30 min innan sängdags, kan ju va värt att testa.
Har ju varit så här över ett år så för min del är de vanligt numer, men de hade varit kanonskönt om han hade börjat sova hela nätter oftare än han vaknade. För min och självklart för hans skull.

Hon tyckte också att de är dumt att man bestämmer hur mycket tid barnen får på dagis beroende på vad föräldrarna gör, då hon anser att ett barn som Hampus, alltså ett aktivt barn med väldigt mycket rörelsebehov skulle må bra av att gå fler timmar än han gör. De kan jag hålla med om även om jag för min skull trivs väldigt bra med att hämta honom vid ett o att han går 4 dagar/vecka.

Iaf så sa hon i slutet att han kan allt han ska och lite till.
Okej sa jag då..

"Nej men de vet du väl"

"Jag kan sammanfatta honom så här: Stjärna stjärna stjärna stjärna!"


Visst blir man glad när ens barn får ett sånt betyg!

Idag startade desperate hosuewifes. Missade de mesta då jag satt i telefon med Therese i 3 timmar!!
Längesen jag pratade så länge kan jag lova..
Ville inte avbryta när hemmafruarna startade då vi hade väldigt intressant samtal så visst är de tur att man kan se de på "Kanal5 Play".
Då har ja ngt o göra imorgon kväll =)


Nu ska jag ta mig en kvällsmacka innan sängen väntar!

Natti


Kommentarer
Postat av: .

Du måste verkligen vara stolt!! Vi har också pratat om det där att aktiva barn behöver mer dagistider. Det var barnens pappa som sa det till mig igår. Han hade pratat med sin mamma och hon hade sagt att eftersom han är så aktiv så kan han kanske behöva mer timmar än dom 15 timmarna han har mina veckor. Men det känns tråkigt eftersom jag vill ha han hemma lite då jag ändå är hemma och är ledig. Men då krävs ju 250% aktivitet.

Hoppas allt är bra med er!!

2010-03-03 @ 10:42:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0