Dagis

Tredje inlägget idag.. flitigt värre..
Barnen är ju idag på dagis igen och jag studerar på här hemma som vanligt.
Det är ju så när jag pluggar att jag sitter nån timme sen måste jag ha en paus för o smälta det jag tagit in, blir annars för mycket. Har faktiskt hunnit en hel del idag och ska strax gå och hämta mina små guldklimpar.

Imorse när jag sa till hampus att vi skulle till dagis så var han inte så sugen trots att han längtade hela förra veckan till dagis, han sa då men mamma jag hostar ännu lite och så tvingade han fram en host..

När vi väl kommer till dagis så var han glad, visade stolt upp sin tröja med dinosaurier för en annan mamma och berättade för en fröken om att han varit i kyrkan på dop, Gabriel badade sitt huvud..(eller nåt liknande sa han )

Sen ville han glatt vinka i soffan som står i ett av grupprummen, han som ALLTID annars har velat vinka i hallen, men det är bra om han vill vinka i soffan med i fortsättningen tycker jag då det är lättare om det endast är en fröken där vid läming. Vilket de är rätt ofta och om då Hampus eller någon annan vill vinka i hallen nåste denna fröken lämna alla barnen.
Det är alltså inte bara en fröken på hela förskolan, men bara en fröken där med barnen.. de andra är antagligen o fixar med något annat just då.

Men i morste var det väldigt många fröknar där, och alla hälsade så glatt på mina pojkar o sa att de var kul att de var tillbaka. Sånt värmer.

Tänkte skriva lite snabbt om helgen med.

I Lördags var vi o grattade min syster jenny i efterskott, det bjöds på pannkakstårta och varm smörgåstårta, kanongott. Sen belv det fika med massa goda kakor o glass gjord av vaniljvisp :)

På kvällen cyklade jag bort till Therese, vi snackade en massa skit o drack vin, efter någon timme var de dags för xbox kinect, det var så jävla roligt... Om nu någon gick utanför o såg oss hade dom nog skrattat en hel del =))

De var verklligen skoj, vi spelade bowling, hoppade häck, kastde spjut, spelade beach volleyboll, pingis, fotboll, boxning.. ja allt möjligt.




Cyklade hemåt strax efter 1 lite lagom rund under fötterna.

Fick sovmorgon på söndag till halv 11, staffan följde sebastian till hockeyn och tog med de små så jag skulle få sova lite till.. Underbara Älskling!!!

Sen vid 14 var det dags för dop av fina killen Gabriel.
Ceremonin i kyrkan var fin och fikat efter var verkligen jättegott.

Sebastian fick förtroendet att vara fotograf, bilderna blev inte så jättebra men det är svårt att få bra bilder i kyrkan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0