Fars dag

Idag är det fars dag om någon missat det :)
barnen gav sin pappa staffan lite paket här på morgonen, en pappa mugg och ett pappa ljus som doftar vanilj.

Sen bar de iväg till ishallen för att se Sebastian spela hockey, han är så duktig, alla i Graip är verkligen jätteduktiga.

Sen blev de lite fars dags fika här hemma med en tårta.

Annars har de varit lugnt idag.

Staffan och hampus gick ner till ishallen på eftermiddagen för allmänhetens åkning, Hampus var idag mycket duktigare än förra söndagen så de går fort framåt =)

Sebbe är hemma oss hos igen, känner mig hel när hela min familj är här, småbröderna hade verkligen saknat honom. De blev några god natt kramar kan man säga =)


På sistonde har jag börjat se fler o fler barn i sebastians ålder med mobiler..
Jag tycker det är alldeles för tidigt, fick jag bestämma skulle han va minst 11-12 år innan han har en mobil i handen.
Han har en av mina gamla telefoner här hemma, den går ej att ringa eller skicka sms med men han kan ta kort ch spela spel o lyssna på musik.
Men han slarvar bort den jämt o ständigt, lägger den på massa konstiga ställen. Har tom hittat den ute.
Han är inte det minsta rädd om den.
Nej så han är LÅNGT ifrån redo.

Här i vårat hus kommer han inte ha en telefon på många år.

För några veckor sen var det någon som delade min åsikt, men inte längre..? Märkligt!

Eller vågade kanske inte säga vad h*n egentligen anser...


Jag resonerar också så här, om sebastian är hos en kompis o leker och jag behöver få tag i honom så ringer jag hem till kompisen. Är han iväg med en kompis så har föräldrarna mobil.
Än är han inte så gammal så han är ute o ränner i centrum o så.

När han är ute här hemma så har han en klocka på sig, säger jag att kl halv 6 ska du vara hemma. Då är han hemma halv 6, ofta en stund innan. Det är han väldigt nogrann med.
Så jag behöver inte kunna ringa till honom ännu.

Nej lite mys med sally ska de nog bli snart.. om jag hittar henne. Hon är ju såliten så hon brukar lägga sig i små skrymslen =)


Kommentarer
Postat av: Lina

jag tycker som du. vi hade ju inga mobiler när vi var i den åldern.vi klarade oss bra utan. jag var nog 13 år när jag hade min första mobil:) men jag använde den knappt.

2010-11-15 @ 07:44:23
URL: http://www.familjenbrostrom.bloggplatsen.se
Postat av: Therese

Å ja... dom är på tok för små. För små för att förstå värdet så att dom ska kunna vara tillräckligt rädda om en mobil, och alldeles för små för att förstå hur man skickar sms och i vilket syfte...

För små för att förstå att det kostar, och framförallt HUR MYCKET det kostar !

Det kommer dröja mååånga år innan Emil oxå får en mobil...



Fast å andra sidan.. varför ska man överhuvudtaget ha en mobil när man är 8 år ? et säger väl sig själv egentligen. Tycker du resonerar helt rätt !

2010-11-15 @ 08:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0