Ja..

De där med rubrik alltså.. :)

Dag 2 på vårdcentralen har nu gått och det gick bra idag med, men de där med blodprov alltså... de är skitkul!
Fast läskigt. Kunde aldrig tro att de skulle vara kul o sticka folk men det är det.
Fast idag har jag inte gjort på så många. Grejen som jag tycker är svår är inte att sticka in nålen o tömma dom på blod, nej utan att ta ut röret som blodet hamnar i, det ska man ta ut innan man tar ut nålen och när man tar ut röret som sugs fast av vakum så är de så lätt att man får med nålen. Så det är själva greppet jag ska träna på men det ör inte så lätt. Måste göra det på människor för att lära.

Men nu är det nog lsut med blodprov för ett tag, imorgon o på fre ska jag gå med distriktsköterskan.

Kommer ha mer praktik sen och fortsätta med blodprover men jag har inte läst kursen medicin så egentligen behöver jag inte ha sån praktik nu men jag vill ha lite kött på benen när jag ska börja läsa medicin.
Vill veta grunden i allt. så det jag lärt mig nu behöver jag inte komma ihåg men tror en del kommer sparas i bakhuvudet för att sedan komma upp när de behövs.

Hon som jag gått med i labbet nu i 2 dagar är väldigt snäll och om jag blir sjuk eller mina barn och vi behöver ta prov så kommer jag känna mig så trygg där.

Hon är bra påa tt berömma också, när patienterna frågat om det gått bra för mig att ta blodprov så svarar hon
- Jaaaaa då hon är så duktig!

Härligt=)


Iaf så hämta jag barnen på dagis runt kvart över 4 sen åkte vi hem där staffan precis påbörjat lasagne.

Sen åkte jag på zumba! Skoj som tusan är de, synd bara att Elin och Anna tappat sugen, tråkmånsar.
Jenny var iaf med =)



Annars har de inte hänt så mycket, tror jag, är mest bara jävligt trött nu.

Staffan har gjort rent kattlådan, tvättat 3 maskiner tvätt, lagt 2 pojkar, rensat avloppet uppe.

Min man han kan allt, allra duktigast är han på att ta hand om mig.. : )


Ja jst det imorgon kommer vår kattunge Sally hit, vi ska hämta henne på kvällen efter. Blir nog efter vi ätit. Ska bli mysigt. Tror även vår Lazy kommer tycka de ska bli skoj med sällskap.

Måste också skriva om mina vänner. Jag har ju lunch kl 12 och igår så kollade jag med Therese om jag kunde kmma dit o äta lite, om jag kunde sno en macka förstås. De var helt ok. Så de blev macka och kaffe. (en ganska vanlig lunch för mig när jag är själv)

Idag kände också att jag var sugen på sällskap så jag kollade med Elin om jag fick komma dit och de var helt ok, även hon var snäll nog att dela med sig av macka.. ´=)

Men imorgon då ni, då ska malin laga lunch till mig och till henne själv såklart.  Hur underbar är inte hon.



Älskar er alla så mycket!


Kommentarer
Postat av: malin

hihi.. du e underbar du också.

När man ger får man tillbaka något, nu vill ja ge tillbaka allt fint du gjort för mig.

Kram på dig!!

2010-11-11 @ 12:05:58
URL: http://malinhejdenberg.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0