Pengar

Jag vill jobba, jag vill tjäna pengar!

Jag studerar ju nu men studiestödet är inte så mycket att skryta med, de är fan deprimerande att det är så lågt.
Tycker de borde vara mera, då skulle nog fler vuxna utbilda sig till det dom egentligen vill jobba med, men man kanske redan har ett jobb där man som ung fick in foten o så är man bkvar för det är ju trots allt ett jobb.

Jag hade gärna haft ett extrajobb, jobba nån helg ibland, nån kväll eller dag hit o dit..
Men de är inte så lätt o hitta ett jobb bara så där.
Har inga kontakter direkt heller.

Pengar är inte allt här i livet men det är väldigt mycket!

Jag är lycklig tillsammans med min sambo och mina barn, men att ständigt känna en viss oro över hur kommande månda blir är inte ett dugg kul o gör inte livet lättare.

Att veta att barnen behöver de ena o de andra trots att ekonmin säger stopp är skitjobbigt.

Det brukar vara så att barnen får det dom behöver o jag o staffan får gå i de vi har.

I år har jag faktiskt köpt nya skor till både mig o staffan, en ny jacka till mig.. men på avbetalning.
Vill egentlogen inte köpa saker på avbetalning, de blir lätt som en ond cirkel.
Men vad ska man göra då när man inte har råd att köpa kontant..??

Fy vilket deppigt inlägg men när jag tänker på allt vad ekonomi innebär så bir jag verkligen deprimerad.

Denna månad o även nästa månad är nog dom värsta på länge..

Snälla Gud hjälp oss!!

Om just du vet någon som behöver nån som kan jobba lite extra så vet ni var jag finns!!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejtjänsten och äldreomsorgen behöver alltid vikarier =)

2010-11-25 @ 20:58:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0