Praktik

Idag var min första dag som en av personalen på vc i slite.
Nervöst var det, men riktigt roligt att få vara med och se hur allt fungerar och vilket jobb de faktiskt är med alla prov.

Jag fick även prova o ta lite blodprov, gick ganska bra för att vara första gången, men ännu behövs mer träning.
fanns några modiga patienter iaf som vågade låta mig prova och även några modiga undersköterskor.

Som alla vet så haräven jag som praktikant tystnadsplik, så om någon som läser min blogg kommer ner för att ta prover och sedan känner sig orolig eller så att jag ska berätta det för andra folk så kommer det inte att hända. Allt jag ser och hör där när jag är praktikant det stannar oss mig.
Med tanke på att jag bor i slite så känner man ju till ganska många så kanske finns någon som tycker det känns lite konstigt eller så.. nu läser ju inte alla slitebor min blogg men de är nog en del iaf :)

Fick även prata lite med en liten bebis vars mamma tog prov.. kanske jag ska bli bvc tant istället.. fast då krävs säkert matte b.. jag hatar matte över allt annat. fattar inte tänket så alla yrekn där matte B krävs går bort, A har jag men de var på gränsen att jag klarade det.

Först ville jag bli barnmorska, Matte B krävs :(
Nu satsar jag på personlig assistent tror jag, men under min studietid med olika praktik platser kanske jag hinner ändra mig 4o ggr till och vem vet end ag kanske jag får för mig att plugga matte b.. känns inte troligt men kanske jag inte nöjer mig som usk.

En sak är säker att jag vill ut och jobba, grejen med arbetskamrater är toppen. alla i lsite vc var jättesnälla. Mysigt o få sitta i ett personal rum o dricka kaffe, att få vara ngt annat än mamma.

Kanske låter konstig för en del men nej jag är ingen hemmafru och kommer aldrig bli.

Visst skulle det vara trist att jobba varje dag, lämna tidigt på dagis och hämta sent, hem o laga mat o sen lägga barnen, knappt hinna umgås.

Men det finns andra möjligheter, inom vården kan man jobba kväll/natt, man kan jobba dygnspass osv.

Ja mycket tankar i mitt huvud idag, har en känsla av att jag ikväll inte kommer kunna somna för då lär jag gå igenom dagen i mitt huvud, som de känns nu skulle jag kunna somna med en gång.

Men strax börjar desperate housewifes, sen ska jag tamig en dusch och imorgon är det en ny dag som praktikant.
På tors och fre ska jag vara med distriktssköterksan.

Byebye


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kom en kväll det funkar för oss!! vi åker fredag em!

2010-11-09 @ 21:42:45
URL: http://berglundsjoqvist.blogg.se/
Postat av: marie

Låter som att du haft en bra första dag som praktikant :) Vad kul!!



Men åå... haha.. Vet inte vad jag ska säga! :O TAAACK!! Man blir alltid glad av komplimanger.. Tack söta du!

2010-11-09 @ 22:17:37
URL: http://moonlitedreams.blogg.se/
Postat av: Sofia Gardelin

Vad glad jag blir över dina resultat. Grattis till ett jätte bra betyg, härligt kämpat. Kul att det går bra o att även praktiken verkar kul. Ta vara på dig o din familj. Kram Sofia

2010-11-09 @ 22:59:30
Postat av: Johanna

det var nog min bebis du menade :)

2010-11-10 @ 10:36:22
URL: http://johannaaurora.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0