Söndag kväll

Snart är sebastian hemma igen. Jag börjar bli trött.. men de ska bli mysigt o få hem honom så då är de vär o sitta uppe och vänta.
Helgen har rasat förbi väldigt snabbt. Jag har mest pluggat.
Staffan o ungarna har hittat på lite saker, igår var de bla hemma hos staffans kompis Fredrik. Det tyckte Hampus var väldigt kul :)

Som alla nog vet nuså har jag ju min muntliga examination imorgon. Nervöst som attans. Lär ju va trött imorgon med.

På tisdag är de praktik dags, de är också lite nervöst.

Mycket nytt i livet nu, men jag vill komma ut i arbetslivet.

Det som nog ofta blir om man är hemma för länge är att man kan bli lite "rädd" för att komma ut i arbetslivet.
Men jag vill ha den där sociala biten.
Visst träffar jag kompisar o familjen o så men de är inte riktigt samma sak.

När staffan kommer hem från jobbet så pratar han om sina arbetskamrater o sånt han gjort på jobbet. Så vill jag också ha det.

Systembolaget var ett kanonjobb, perfekta arbetskamrater o man träffade mycket folk. Nu var det ju ett par år sen jag jobbade där men där trivdes jag verkligen.

Edvin ligger just nu uppe och hostar en massa.. han får inte bli sjuk. Jag kan inte ställa in förhöret imorgon och staffan har redan varit hemma från jobbet tillräckligt. Nej så de går inte, inte denna vecka alls.. har ju praktiken med...
Barne är viktigast, JA men ibland så är det bara helt fel tillfälle att bli sjuk.
Tror inte staffans chef blir så glad om han är hemma mera jsut nu.

Tillbaka till sebastian o cupen på tyresö.
Igår var dom på naturhistoriska museet, cosmonova var dessvärre fullbokat men de hade kul ändå.
Sen åkte dom till vandrarhemmet, där käkade dom pizza allihop. Det blev många pzzakartonger :)

Idag har dom spelat 4 matcher, de förlorade 3 och vann 1, den första förlorade dom med 4-3 så det var inte så långt från vinst, de 2 nästkommande matcherna vet jag inte vad det blev, den sista som dom vann blev 14-6.
Sebbe gjorde 2 mål =)

Det andra graip laget vann alla sina matcher tror jag eller så var det 3 av 4.
Är riktigt imponerad att de alla gjorde så ra ifrån sig, man hade väl tänkt att åka uppoch spela mot sthlms lag, de lär ju förlora stort men kul kommer dom ha iaf och så går det såå bra.

Härligt!!!

Vi andra här hemma var i ishallen en sväng förut, Hampus skulle åka skridskor, det gick faktiskt ganska bra så ett par gångers övning till sen kan han det =)

Hade tänkt lägga in lite bilder men de var dåligt batteri i kameran :(

Det känns som detta blev ett långt o svamligt inlägg men jag är trött =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0