The day!

Dagen idag har varit fyllt av händelser..

Sebastian kom hem i natt strax efter 1, packade upp hans hockey utrustning med en gång. Det var helt vått av svett/is..
Sebastian sprang raka vägen in i soffan o slocknade där så jag fick typ bära honom upp i sängen, inte lätt, han är ingen bebis längre :)
Gick sen själv o la mig, kunde inte somna så låg o vände o vred på mig till nånstans efter 3.

Så självklart försov vi oss lite idag, som tur var så började mitt viktiga samtal halv 11 så jag hann dit i god tid.
Lämnade småkillarna på dagis, vidare till Therese där sebbe skulle vara medan jag var istan.
Hann få i mig 2 mackor och lite kaffe innan jag var tvungen att åka.

Den muntliga examinationen gick bra, de var lite nervöst men mitt slutbetyg på kursen vård och omsorg blev VG, jag är nöjd!

Hem igen där  Therese bjöd på lunch =) Tack snälla du!

Hann även få i mig lite kaffe o prata lite med Elin och Ida som också var där.

Efter ett tag ringde jenny med dåliga nyheter om mammas katt Kim, han var väldigt sjuk, ingen veterinär hade tid att ta emot honom för undersökning, men symtomen tydde på ngt med njurarna så vi tog oss till stenkyrka veterinären som kunde avliva honom =(
Kim är en sån underbart fin, speciell katt så det har kommit många tårar idag.

Minns ännu dagen för 10 år sen när jag blev kissnödig nere på hamnen i slite, smög bakom några stugor och hörde någon som pep, där satt lilla Kim, en liten kattunge, jättemager och ingen som tog hand om honom. Vart mamman var vet jag inte, kanske hon dött i jakt på mat eller så hade hon övergivit kim.
Jag tog med honom hem, efter en tid så växte han, pälsen började bli fin och man såg på honom att han trivdes.
Han har alltid varit så snäll och tacksam av sig.
Jag har alltid trott att han varit tacksam för att jag räddade hans liv, gav honom ett härligt liv tillsammans med massa kattkompisar och snälla människor =)


Sen har sebastian åkt till Andreas idag, känns som jag knappt hunnit prata med honom om resan.. men han har jaft kul det vet jag och det är viktigast!

Sen har de varit en massa annan skit idag med som jag inte skriver om här men en sak undrar jag,
Hur tusan kan en människa bara klampa in o förstöra så jävla mycket?


Thats the question... (stavning?)



Är iaf glad att staffan finns här o lyssnar på mig o bara är..
Han är världens bästa sambo, världens bästa kille, världens bästa pappa!
Förutom att hanhar 2 barn så finns han är för sebastian precis som om han vore hans pappa, men han lägger sig aldrig i några viktiga beslut vad gäller sebastian, den biten låter han mig och andreas sköta och det är jag tacksam för.
Hade inte heller accepterat om han av någon märklig anledning hade fått för sig att lägga sig i den biten.

Även om han älskar honom som sin egen son o ställer upp för honom till 200 % så har sebastian redan en pappa, en pappa som älskar honom och allt de där men som också fattar beslut tillsammans med mig, Sebastians mamma.

Det är så det ska vara när man har delad vårdnad, anser jag!


Nä snart är de sängen för min del, imorgon ska jag upp tidigt, tidigare än vanligt.. :(
Fast praktiken ska bli kul men de är lite pirrigt.

Nån som är sjuk o ska ner o ta lite prover imorgon kanske.. haha

God natt!!


Kommentarer
Postat av: Anna Ahlvin

Grattis till VG =D Vad det gäller spruttagning så är jag jätte rädd för just sånt, så jag hoppar gärna den biten ;) Fast det är klart... är det du som håller i nålen kanske det inte känns lika läbbigt!? Lycka till på praktiken!

2010-11-08 @ 22:42:43
URL: http://familjenahlvin.blogg.se/
Postat av: elin

tråkigt att höra hur det gått med Kim:(En katt kan betyda så mycket och när dom försvinner lämnar dom ett stort hål.

Grattis till VG iallafall.

Du är så jäkla duktig vännen, blir riktigt stolt:)

Lycka till på praktiken idag!!! Ida är visst sjuk, kan be henne gå ner och ta lite sprutor.haha

2010-11-09 @ 09:19:56
URL: http://thestyleismine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0