Idag

Idag var dagis stängt så ungarna har varit hemma. hade tandläkartid för sebastian i morse så jenny sov här så hon kunde ta de andra barnen när jag skulle iväg. Tack för hjälpen Jenny. Hon steg även upp o gav dom sin morgonvälling, jag är ju så förbannat morgontrött så de finns inte.

Sebastians tänder såg iaf fina ut så de var ju bra =)

Tandläkaren rekomenderar ju att man ska borsta sina abrns tänder tills de är 12 år, de kan låta lite gammalt. Vilken 12 åring vill att mamma eller pappa borstar deras tänder.. men jag gör så här att så länge sebastian tycker de känns ok att jag borstar hans tänder så kommer jag göra det. Skulle han nu när han är 8 år säga att han vill göra de själv så kommer jag inte tycka de är okej, men kanske när han är 10, fast att jag är med och ser så han kommer åt överallt. Tänderna ska ju trots allt hålla hela livet så det är viktigt o ta hand om dom från start.
Vissa mornar när vi har väldigt bråttom får han borsta själv, jag har ju 2 till vars tänder ska borstas o så mina då =)

När vi kom hem drack jag kaffe!!!!

Sen klädde jag på barnen o gick ut, vilken jävla tid de tar med alla dessa overoller, vantar halskragar, kängor... suck på vintern! Jag vill ha vår/sommar.

Barnen lekte i sandlådan o i lekstugan, jag roade mig med att räfsa löv. Det har vi gott om.

Tog även en tupplur idag med Edvin, jenny var ju här så hon busade med de andra 2. de var skönt o sova lite mitt på dan.

Ikväll åt jenny o mamma mat här, sebbe åkte till andreas och jag drog sen iväg på zumba. Jobbigaste passet hittills men kul som tusan!!


Ja just det har ju glömt o skriva att jag köpt en ny lampa till Hampus rum (snart edvins rum med) en blixten mqueen lampa. Han är så glad och stolt över den.
När mamma kom hit idag frågade han henne om hon sett hans nya lampa eller om de skulle upp o titta på den =)


Häromdagen byggde sebastian o staffan korthus






Edvin o Jenny



Bamse och Sebastian


Alla lövhögar =)



Edvin o Bamse






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0