Mina studier

Fick en fråga av en anonym vad jag pluggar för något.

Här kommer svaret.

Jag pluggar till undersköterska på distans.
I varje kurs har man uppdrag att uföra, när man gjort alla uppdrag färdigt i en kurs så blir det muntligt förhör.
Jag läser just nu vård och omsorg och är på uppdrag 4. På uppdrag 1 fick jag VG+, på uppdrag 2 VG- och Uppdrag 3 VG. Så håller mig däromkring =)
Men det efter det muntliga förhöret som betyget på hela kursen kommer  så vet inte llas hur de kommer sluta.

Varför jag pluggar till Uska är för att jag måste ha ett jobb, och inom vården finns det alltid jobb. Jobbar gärna med människor. Vill helst av allt bli barnmorska men dit är vägen lång så tror aldrig jag kommer så långt. Men personlig assistent är också ett yrke som lockar. Men sen vad det blir av mig i slutändan, de vet man aldrig =))

Varför jag inte skriver så mycket om mina studier är för att de finns inte så mycket intressant att skriva om, de är bara läsa läsa läsa, skriva skriva skriva hela dagarna.

Hoppas du är nöjd med svaret, annars fråga mera =))


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hur lång är utbildningen? Funderar på att läsa till undersköterska på distans.. Så du får gärna berätta lite mer.

2010-10-13 @ 12:33:38
Postat av: Emily

Hej! Jag vet inte säkert hur lång den är.. har av någon anledning tagit för givet att de är 4 terminer men vet allstå inte säkert. Ska frga min kontakt nästa gång vi ses.

När man läser på distans så måste man verkligen klara av att plugga. Vissa dagar går det inte att hitta koncentration. Det som är bra att man själv lägger upp sina dagar. Måste jag göra ärenden en hel dag så får jag försöka plugga på kvällen eller så istället.

2010-10-14 @ 09:00:12
URL: http://emilyhallgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0