Update

Har inte bloggat på ett tag, har inte hunnit riktigt, men nu tänkte jag skriva lite vad vi gjort de senaste dagarna.

I Lördags kom min moster och mormor för att gratta både Hampus och Sebastian.
De fick jättefina kläder och varsin hundralapp =)
Jag fick en hel kasse med handdukar av min mormor, verkligen jättesnällt!!

Vi fikade o pratade o hade trevligt några timmar.

Sebastian passade på o sälja lite jultidningar




Annars tog vi det bara lugnt hela lördagskvällen.

På söndagen var det upp tidigt, Sebastian skulle spela fotboll i roma.
Dom var lika duktiga som alltid, de spelade 2 matcher och efter första halvlek i båda matcherna fick det andra laget ha en extra spelare på plan för att sebbes lag ledde så stort.. Fortsätter dom så här bra så kan de bli kanonbra i framtiden. Det är inte bara att dom gör många mål, de hade jättesnygga passningar o bra spel.

Snart är fotbollen över för denna säsong, hoppas de kommer träna lite i vinter med annars tappar dom ju allt de har tränat för i sommar.







Sebbe stod i mål en halvlek, men det hände inte så mycket vid deras mål..


.. så han fick mest bara sitta där..




Busungar som hade svårt o sitta still =)


Efter fotbollen var de tänkt att vi skulle åka till min pappa o sälja jultidningar men han var tvungen o åka på jobb i Hemse och stånga så vi fick strunta i det, vi tog en tripp till GA loppisen i stan o hittade en ståbräda för 10 kr, en pinne till cykeln, vet inte vad den heter men en sån man kan ha på cykeln när barnen ska lära sig cykla utan stödhjul, en hot wheels bilbana och en helikopter.

Sen åkte vi till Hanna och Hampen och tog en fika, det var bra längesen vi träffade dom men det var lika trevligt som alltid.

På söndagskvällen körde jag sebastian till Andreas, lika tråkigt som alltid när han åker i väg en hel vecka =(

Igår började vi röja på övervåningen, sebastian ska få vårat sovrum, vi ska måla och lägga nytt golv där.
 Staffan flyttade ut vår säng i allrummet uppe, det är numera vårat sovrum. Vi behöver inte ha ett rum där man kan stänga dörren som barnen behöver.

När Edvin börjar sova i vanlig säng ska han och hampus dela rum. Lekrummet har vi kvar nere tills sebastian känner sig stor nog att sova nere, eller så kanske det blir vi som flyttar ner till slut.. men än så länge vill vi ha kvar lekrummet, de är skönt att kunna trycka in alla saker där o bara stänga till dörren..=)

Så här ser det ut där vi sover nu, kommer väl fixa till de lite mer framöver, har tänkt köpa en liten platt-tv o sätta på vägen, helst med inbyggd dvd o boxer så man slipper ha tv bänk, men de får bli när vi har råd..






Nån gång ska vi oxå lägga nytt golv, det är bara det att dörrarna kommer ta i golvet om vi gör det nu så då måste dörrarna höjas först men det får bli ett projekt i framtiden. Man kan inte göra allt på en gång hur gärna man än vill..


Vi har mycket vi vill göra, men allt kostar.. snart har vi en lekstuga att måla och fixa med också =)


Staffan spacklade i sebbes nya rum igår så ikväll är de dags o måla.

Jag var hos Therese och såg film med henne o Elin. Vi såg the notebook och dear john.. var väl ok filmer men inte så bra som jag trodde, lite besviken var jag allt. Nästa gång ska vi ha sex and the city kväll. Therese har inte sett ettan eller tvåan. Jag kan se dom filmerna hur många gånger som helst =))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0