Utv.samtal och ny start

Kan börja med o berätta att jag nu på morgonen var på utvecklings samtal på dagis. Allt går bra för mina små pojkar. Det är skönt.
Hampus kan allt han ska kunna i den här åldern, sånt är alltid skönt att höra.
Han är framåt o känner sig trygg med all personal.

Edvin är ju ännu så liten så han har inte så stora krav på sig ännu, men allt funkar jättebra för honom med. Han är trygg o glad. Det är jätteskönt att höra.

I em ska jag på utv samtal på skolan, där är de lite högre krav så vi får se vad dom säger om sebastian.

From idag så kör jag GI metoden. Så min frukost i dag bestod av 2 ägg och ett glas vatten, nu dricker jag kaffe.
Har ju kört GI förut en gång, det är inte så svårt bara man kommer in i det. Ska se om jag hinner gör lite köttbullar ikväll.
Om jag kommer klara detta lika bra som förra gången vet jag inte, men det viktigaste är nog att äta nyttigare bröd, mer grönsaker, mindre portioner, inge godis, läsk, chips. Det finns ju annat gott som nötter, gurka, morötter mm.
Har ingen våg så jag kan inte väga mig, kanske lika bra så slipper ja bli besviken om de inte går som jag vill =)
På onsdag börjar Zumba, längtar.


I Lördags var jag, sebastian, Therese och emil i visby, Sebastian tog hål i ett öra. skulle egentligen ta i båda men efter första så ångra han sig, det gjorde nog ondare än han trodde, men jag sa att det spelar ingen roll. Man kan ha i ett öra med, vill han ta i det andra senare så gör vi det då.

han är stolt att han vågade ta i ett i af =)

Passade på att handla vinterskor till honom när han var med, även ett par till hampus hittade jag. Han älskade dom. I morse sa han - Mamma idag är det kallt ute då kan jag ha mina vinterskor.
Nja riktigt så kallt är det inte idag.

Sebastian hade med sina födelsedagspengar till stan så han handlade lite smått och gott till sig själv, bla armband, halsband, t-shirt, klocka.

Igår kväll åkte sebastian till sin pappa, de blir alltid så tomt utan honom här, sen tycker jag själv att det blir lite  jobbigt att inte ha kontrollen övervad som händer, tex hans hål i örat ska ju tvättas varje morgon o kväll, det är viktigt. Nu när sebbe inte är här så kan jag tänka att dom kanske glömmer o tvätta det o så blir det inflammation..
Dom kanske inte förstår att det är så viktigt..
Jag tänker alltså så, säger inte att de är så.

Bara för att jag inte har kontrollen.. nån som förstår vad jag menar?!!

Jag vet att Sebastian har det bra vid sin pappa, det handlar inte om det på något sätt, bara att jag inte har honom här..
Delad vårdnad är inget att rekomendera, men är det bäst för barnen så får man stå ut.

Nog om det o vidare till sebastians rum som nu är så gott som klart, ska bara fixa med lite smågrejer, få upp lite på väggarna o sånt. Ska ta kort o lägga in, har inte blivit av ännu bara.

Nu måste jag börja plugga.

Bye!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0