Val

Valet är nu över och det har rört upp många känslor.

Mest för att SD kom in i rikstan. Först var jag helt anti sd men deras övriga politik är inte så dålig. Men när jag skulle läsa om deras invandrarpolitik så gick det inte att komma in på sidan så det kändes lite skumt. Har försökt flera ggr men ännu inte lyckats. Deras övriga politik gick hur bra som helst att komma in och läsa.

Men jag skulle aldrig rösta på dom för deras övriga politik ändå.

Moderaterna eller Alliansen som vann har jag inte så mycket gott att säga om.
Läser man på deras hemsida så är deras politik väldigt bra men jag har under dessa 4 år sett hur mycket sämre det blivit för mina barn på dagis, det är inte fröknarnas fel att det blivit sämre. Dom skulle varit flera, kunnat ge barnen mera tid var för sig.

På senaste föräldramötet tog en förälder upp om "Snickis" skulle bli aktuellt snart att användas.
Svaret blev då att - Det kan vara vara max 2 barn där inne och då måste en fröken vara med de 2 barnen (eftersom de får testa att såga och sånt) men det räcker inte personalen till för i så fall blir det nån dag när det är mindre barn här. Det medför att om snickis någonsin kommer användas så kommer vissa barn aldrig få chansen att vara där. pga att personalen inte rcäker till.

Det kan låta som en liten skitsak, men jag kan säga tt det är stor skillnad på dagis nu mot när sebastian gick på dagis.

Detta och mycket annat är tack vare alliansen.

Förut lämnade jag vid halv 9 och hämtade vid 13 eller 15, då hade personalen inte tid att prata något mer än det viktiga. Pga att det är mycket barn då. Nu när jag hämtar vid 4 så har personalen mer tid och jag får ofta höra om små saker som barnen gjort eller sagt under dagen, det uppskattas. Men det bör vara en självklarhet vid vilken tid man än hämtar.

Jag kan förstå att sånna som har det bra ställt röstar på M, de drabbas inte av att dom gör det sämre för oss normalinkomsttagare, det är inte dom som behöver vrida o vända på varenda krona varje månad.

Jag tycker inte heller att man ska leva på bidrag, om man har förmågan att arbeta, studera osv så ska man göra det. Jag har levt på bidrag när jag var ensamstående med sebastian och det var inte ett dugg kul. Man blir lycklig över att själv kunna tjäna pengar att vara ansvarig över sitt liv på ett helt annat sätt, men hade inte socialbidrag funnits vad hade jag då gjort när sebastian var liten? hur skulle jag då kunna  ge honom mat varje dag??
Jag hade sommarjobbvarje sommar, då jag tjänade egna pengar och det var toppen så jag satt absolut inte hmma och väntade på att jobben skulle komma till mig, jag kämpade allt jag kunde!

jag röstade på socialdemokraterna för de passar mig bäst, samtidigt kan man aldrig veta om allt de säger verkligen stämmer, på ett eller annat sätt så luras nog alla partier..

Jag är bara så rädd för att det ska blli en större klyfta mellan rika och fattiga än vad det redan är..

Jag skulle kunna skriva om detta hur länge som helst tror jag men ska snart hämta barnen och sen ska vi på kalas så jag skiter i detta nu och ber till gud att de 4 kommande åren kommer gå bra!

Detta är endast mina åsikter och tankar, kom ihåg det!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0