Dagis

Har ju glömt att skriva att första dagen för barnen på dagis gick kanon. De bara sprang in och ville leka med sina kompisar. Man kan inte tro att de varit lediga i 3 veckor. Det är härligt!!! 
Det viktigaste är att barnen trivs o känner sig trygga :)

Även sebastians första skoldag gick bra, de fick ny mattebok idag och han har räknat jättemycket, bara 2 sidor kvar till stoppet för denna vecka. Bra att han gillar matte, de har aldrig jag gjort. Men de kommer bli jobbigt sen när han blir äldre och man ska hjälpa honom.. =)
From denna termin så går han på storbarnsfritids varje dag efter skolan, förra terminen gick han där 2 em i veckan men nu är de alltså varje em. Efter sommaren så flyttar han över till den sidan helt o hållet, då han börjar tredje klass. Skrämmande att han börjar bli så stor.. Min lilla sebbe..

Kan ibland tycka att de är skrämmande att hampus fyller 4 år i år, samtidigt som de är skönt när han blir mer självständig, framför allt när de kommer till att klä på sig.

Ikväll har barnen varit trötta så vi kollade på film o myste medans staffan lagade mat, skönt med lite lugna kvällar ibland.

Nu ska jag plugga lite till, måste loígga ifrån start så jag förhoppningsvis slipper få det stressigt sen. Hoppas kan man ju alltid :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0